וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן תחמש את צבא לבנון

ניר יהב

2.9.2009 / 12:51

על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, אירן הציעה ללבנון לחמש את צבאה. תשובתה של לבנון צפויה להיות חיובית ותכלול בעיקר נשק נ.מ

האם אירן עומדת לחמש גם את צבא לבנון בנוסף לארגון חיזבאללה? על פי דיווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, אירן הציעה ללבנון לחמש את צבאה. תשובתה של לבנון צפויה להיות חיובית. לא דווח על סיכום כלשהו בין הצדדים.

בדיווח הקצרצר, שכותרתו "הצעה אירנית לחימוש הצבא", נכתב כי שגרירות אירן בביירות פנתה לראשונה למפקדת צבא לבנון ושאלה מהם צורכי החימוש שלו. על פי הדיווח, מפקדת צבא לבנון העבירה בתגובה תשובה מפורטת, שבה התמקדה בצורכי ההגנה האווירית שלה.

בחודש מאי נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה והבטיח כי ארגונו יפעל לחיזוקו ולחימושו של צבא לבנון. הוא אמר כי מדינות רבות אינן רוצות לסייע לחיזוקו של צבא לבנון אולם הבהיר: "אני בטוח שכל ממשלה שתבקש מאירן לחמש את הצבא, אירן ובראשה המנהיג עלי חמינאי לא יחסכו מלבנון דבר ויסכימו לחמש את הצבא ללא שום תנאי".

בנובמבר 2008 דווח כי נשיא לבנון מישל סלימאן ביקש במהלך ביקורו באירן לספק לצבא לבנון נשק בינוני. מקור ממשלתי לבנוני מסר אז לסוכנות הידיעות הגרמנית כי סלימאן מעוניין להעביר את התמיכה האירנית מחיזבאללה לצבא לבנון. בראיון לעיתון "אל-חיאת" אמר אז מקור לבנוני בכיר כי אירן הביעה הסכמה להעביר ללבנון "נשק הגנתי".

בתוך כך, הבוקר דווח כי צבא לבנון וכוח יוניפי"ל של האו"ם החלו הבוקר בביצוע תמרונים משותפים באזור נאקורה. על פי הדיווח בכלי התקשורת בלבנון, צבא לבנון ויוניפי"ל יעשו שימוש באש חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully