וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המטפלות מחריף: "היחס אלינו גזעני"

המטפלות הפגינו מול משרדי הממשלה בת"א ודרשו ממשרד התעשיה והמסחר לקבל השלמת הכנסה, בטענה ששכרם נמוך משכר המינימום

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: ענת ברק)

מאות מטפלות במשפחתונים הפגינו היום (שני) מול בניין משרדי הממשלה בדרישה להעלות את שכרן. מאות המטפלות, בהן חרדיות, ערביות ועולות חדשות, דורשות ממשרד התעשיה והמסחר לקבל השלמת הכנסה זאת משום שלטענתן, שכרם, אשר לא עודכן בשמונה השנים האחרונות, נמוך משכר המינימום.

המטפלות, אשר התאגדו במסגרת ארגון "כוח לעובדים", טוענות כי עד כה, כל הפניות שלהן להיפגש עם הגורמים הפוליטיים והמקצועיים המפקחים והאחראים עליהן במשרד התמ"ת לא נענו. לטענתן, משרד התמ"ת נוקט בהתעלמות עד כדי התנכלות אליהן משום היותן נשים מהפריפריה, ששקופות בעיני הבכירים. "היחס של משרד התמ"ת אלינו נגוע באפליה וגזענות והבכירים שם מתייחסים אלינו כמו אל עבדים שלהם. אנו תוהות איך משרד התמ"ת לא מכיר בהתאגדות שלנו כארגון עובדים יציג בזמן ששר התמ"ת הקודם בירך על ההתארגנות שלנו".

עוד מוסיפות מטפלות המשפחתונים כי "בקשות חוזרות ונשנות כי נציגות שלנו ישתתפו בישיבת ועדת התעריפים שתחליט על גובה שכרנו, שאמורה להתכנס ב- 15 ביולי, נתקלו בהתנגדות מצד ראש אגף מטפלות המשפחתונים ומעונות היום - תמר אלמוג. ההתעלמות מאתנו מעידה כי יש גורמים במשרד התמ"ת שרוצים להפריט את המשפחתונים ולייבש את המשפחתונים וכך להותיר אלפי נשים מהפריפריה ללא מקור הכנסה וכ- 10,000 משפחות קשות יום ללא מסגרת לילדיהן".

בתחילת החודש פנו 29 ארגונים לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר בדרישה כי יתערב לטובת השוואת שכרן של מטפלות המשפחתונים לשכר המטפלות במעונות היום. לטענת הארגונים מטפלות המשפחתונים מקבלות שכר הנמוך משכר המינימום עבור 210 שעות עבודה בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully