וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד האייתוללות הגיעה גם לת"א

ניר יהב

23.6.2009 / 21:48

כמאה יוצאי אירן הפגינו בטיילת בת"א בקריאה להתערבות אמריקאית למען המפגינים במולדתם. "אנחנו עומדים לצדם. אנחנו אחים שלהם"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

כמאה יוצאי אירן הפגינו הערב (שלישי) מול השגרירות האמריקאית בישראל בטיילת בתל אביב וקראו "חופש חופש לאירן". המפגינים, שנשאו את דגלי אירן הישנים מתקופת השאה קראו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להתערב למען המפגינים באירן ולסייע בהפלת משטר האייתוללות.

בהפגנה השתתפו גם מספר נציגים של התאחדות הסטודנטים הארצית. "אנחנו עומדים לצידם. אנחנו אחים שלהם", אמרו המפגינים שנשאו שלטים בהם נכתב "העולם עיוור" ו"גלו סולידריות עם העם האירני". המפגינים אף הדליקו נרות ועמדו דקת דומיים לזכר נדא סולטאן, האזרחית האירנית שתועדה כשהיא נורית למוות ברחוב בטהרן. חלק מהמפגינים קראו "מוות לדיקטטור".

חנה ג'האן-פורוז, אחת המפגינות, אמרה לוואלה! חדשות כי "המסר הוא מסר הומני. אנחנו אנשים שהמולדת הקודמת שלנו היא אירן. איננו יכולים לשתוק אל מול המראות הקשים שאנחנו רואים בשבוע האחרון. אני עצמי ילדת מהפכה. עליתי לארץ ב-83 כשהייתי בת 12. אני חייבת הרבה לאירנים וההפגנה הזו היא המעט שאני יכולה לעשות עבורם".

לילך מאיר, ראש מחלקת קשרי החוץ בהתאחדות הסטודנטים הארצית אמרה לוואלה! חדשות: "באנו להביע את תמיכתנו בחופש ביטוי, בדמוקרטיה, בזכויות אדם ונגד דיכוי. בראש המאבק האירני עומדים סטודנטים והם אלו שנפגעים ולכן הגענו להביע איתם הזדהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully