וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בקזחסטן: ישראל מכרה לנו נשק פגום

13.4.2009 / 16:06

שירותי הביטחון במדינה האיסלמית חוקרים גורמים במשרד ההגנה הקזחי, בחשד שרכשו ציוד פגום מחברות ביטחוניות מישראל

שירות הביטחון בקזחסטן האשימו היום (שני) את משרד ההגנה המקומי ברכישת ציוד ביטחוני פגום מישראל, במה שנחשב להתבטאות פומבית נדירה החושפת את המתיחות ארוכת השנים בין האליטות הביטחוניות במדינה.

שירות הביטחון של המדינה המרכז אסייאתית, ה-KNB, החליף את סוכנות הביון הסובייטית ק.ג.ב לאחר התמוטטות ברית המועצות. גורמים בארגון אמרו כי הם חוקרים מספר גורמים במשרד ההגנה בחשד כי רכשו ציוד ארטילרי פגום ומערכות הגנה נוספות מחברות ישראליות.

"המערכות האלה לא הושלמו כראוי. הן עדיין בשלב המחקר והפיתוח", אמר דובר ה-KNB קנזבולט בקנאזרוב. "השירות חוקר פעולות שנעשו על ידי מספר גורמים במשרד ההגנה, במהלך החתימה על החוזים עם החברות הישראליות", אמר. לדבריו, העסקאות גרמו לממשלה הפסדים בשווי 82 מיליון דולר. בישראל סירבו להגיב לדברים.

ה-KNB נחשב ליריב של גורמים ביטחוניים אחרים בקזחסטן, אך ויכוחים פומביים מהסוג הזה הם לא דבר שבשגרה במדינה המוסלמית. האישומים עשויים לפגוע ביחסים בין ישראל לקזחסטן. בין שתי המדינות שררו עד כה יחסים טובים, שכללו גם כמה עסקאות ביטחוניות. בין היתר שיגרה ישראל את לווייניה לחלל משטחה של קזחסטן.

בקנאזרוב אמר כי איש עסקים ישראלי בשם בוריס שיינקמן, שנעצר בקזחסטן בסוף חודש מרץ, פעל בשם החברות הישראליות ונחקר בקשר לנושא. שיינקמן גם הוא סירב להגיב לפרסום. בקנאזרוב הוסיף, כי סגן שר ההגנה של קזחסטן קזימורט מיירמאנוב נעצר ב-10 באפריל, בחשד למעורבות בעסקאות עם החברות הישראליות.

משרד ההגנה של קזחסטן פרסם הצהרה נפרדת, בה טען כי היה בקשר עם ה-KNB במהלך המשא ומתן עם הישראלים. עוד נטען כי אכן התגלו מספר ליקויים בחלק מהמערכות, וכי ישראל התחייבה לתקנם. הם ציטטו גורמי ביטחון ישראלים כמי ש"התחייבו שכל הציוד המתקדם יוחלף בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים". בהצהרה לא היתה התחייסות לחקירת ה-KNB".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully