וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: שירות לאומי גם לערבים

פנחס וולף

5.2.2009 / 16:14

המועמדים לראשות הממשלה התארחו בכנס בת"א. יו"ר קדימה אמרה, כי "כל אזרח צריך לעשות או שירות צבאי או שירות לאומי". נתניהו: "להפשיר קרקעות לבנייה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

.

חמישה ימים לפני הבחירות ושלושת המועמדים לראשות הממשלה ממשיכים במאמציהם לזכות בקולות המתנדנדים. בכנס המרכז לשלטון מקומי שהתקיים היום (חמישי) בסינמטק בתל אביב נאמו שלושת המועמדים ודיברו על נושאים שונים שהם מתכוונים לקדם במידה ויזכו בבחירות.

שרת החוץ ציפי לבני רמזה בנאומה כי גם ערבי ישראל צריכים לעשות שירות לאומי או שירות צבאי. "כל אזרח צריך לעשות או שירות צבאי או שירות לאומי, וזה יתרום גם למערכת היחסים של אותו אזרח עם המדינה". לבני חזרה על דבריה מהשבוע שעבר כי לא תעניק לש"ס את תיק החינוך. לדבריה, "אני בעד לימודי ליבה ומאותה סיבה שר חינוך לא יהיה ממפלגה סקטוריאלית, בוודאי לא ש"ס".

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התמקד בנושא הכלכלי וחשף את תוכניתו להפשרת קרקעות: "השילוב של הפשרת קרקעות ותוספת נתיבי תחבורה – יעודד השקעות בישראל". לדבריו, במידה וייבחר, הוא יבצע רפורמה כדי לקדם את תוכניתו. "נעשה רפורמה במנהל מקרקעי ישראל ובוועדות התכנון והבניה כדי להפשיר קרקע".

עוד אמר נתניהו כי "כל ישוב מעל 50 אלף איש יחובר לרכבות. בנוסף, נפתח את כביש 6 לנהריה, קריית שמונה ולאילת. יש יזמים ויש עניין, ויש חברות שמוכנות להיכנס ונעשה את זה".

ברק: נבנה בהתנחלויות הגדולות

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס להשתלטות חיל הים על ספינת לבנונית סמוך לחופי עזה. ברק אמר כי "ספינה של חיל העבירה את הספינה הלבנונית לנמל אשדוד". לדבריו, "לפני זמן קצר חיל הים עלה על ספינה שהפליגה מטריפולי. היא הודיעה שהיא מבינה שלא ניתן לה להיכנס והיא תנסה להיכנס לאל עריש, אבל היא ניסתה לזחול למים הטריטוריאליים של עזה".

בנוגע לבנייה בהתנחלויות אמר ברק כי "אני יודע מה לחתום ועל מה לא לחתום. אנחנו בעד לבנות בירושלים בשכונות היהודיות ולבנות בגושי ההתנחלויות הגדולים, אבל לא בהתנחלויות שמעבר לגדר ההפרדה".

ברק הוסיף כי מפלגתו שומרת על דרכה בנושא לאורך השנים האחרונות: "אם תשאל את עצמך, תמצא שעמדת מפלגת העבודה היא עקבית עוד מתקופת רבין. הזגזוגים קיימים במקומות אחרים. זה נושא פוליטי שאני לא רוצה להיכנס אליו עכשיו, אבל אני יודע על מה לחתום ועל מה לא לחתום".

בנוגע למצב בדרום אמר ברק כי "לא נאפשר שתושבי הדרום יהיו יעד למלחמת התשה. המציאות תהיה או רגיעה או מבצע שתביא לסיום שיגור הרקטות. שמונה שנים יורים קסאמים והמועמדים האחרים היו כבר בתפקידים ולא קרה כלום, וכשאני הגעתי פעם אחת היתה רגיעה ואחר כך נתנו מכה. ועכשיו אם יהיה שקט יהיה שקט, ואם לא – נטפל בזה טוב יותר מכל אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully