וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה"א תקף בג'בליה בעת הלווית ניזאר ריאן

ניר יהב ויהושע בריינר

2.1.2009 / 14:11

אלפים השתתפו בלווייתו של בכיר חמאס ו-15 מבני משפחתו, כשצה"ל תקף את ביתו של בכיר חמאס נוסף. חמאס: "לישראל מצפות הפתעות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלפי פלסטינים השתתפו היום (שישי) במסע לוויתו של בכיר חמאס ניזאר ריאן ו-15 מבני משפחתו במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. משתתפי הלוויה הביעו זעם על חיל האוויר שהמשיך לתקוף בג'בליה, בעת קיומה של הלוויה. רבים מבין המשתתפים ברחו ממקום ההלוויה מחשש שייפגעו על ידי חיל האוויר הישראלי. אלפי המשתתפים קראו לנקום את דמו של ריאן ומשפחתו שחוסלו אתמול בביתם.

בלוויתו של ריאן השתתפו גם חברי פרלמנט מטעם חמאס. אחד מהם, איסמעיל אל-אשקר, אמר בלוויה כי "חיסולו של ריאן רק חיזק את חמאס". עוד אמר כי כללי המשחק השתנו בעקבות החיסול וכי לישראל מצפות "הפתעות רבות".

חמאס קרא גם הבוקר להגיב על חיסולו של בכיר הארגון ולהכות "בכל יעד ישראלי בכל מקום אפשרי". חמאס איים לפגוע ביעדים ישראליים בארץ ובחו"ל, "לאחר הפשע השפל הזה, כל האופציות פתוחות בפני חמאס, ביניהן פיגועי התאבדות ופגיעה באינטרסים ישראליים בכל מקום שהוא", מסר בכיר הארגון איסמעיל רדואן. בחמאס קראו לזרוע הצבאית של הארגון "לנקום את דמו של ריאן ומשפחתו".

בצה"ל ממשיכים גם ביום השביעי למבצע "עופרת יצוקה" לתקוף ברצועה מהאוויר. הבוקר הפציץ חיל האוויר בית של בכיר חמאס נוסף, מוחמד מעתוק, בג'בליה שבצפון הרצועה. לדברי צה"ל הבית שימש כמחסן לאמצעי לחימה, וכמעבדה לפיתוח אמצעי לחימה. מתחת לבית, לדברי צה"ל הייתה מנהרה ששימשה פעילי חמאס לצרכי מילוט. עד כה לא דווח על נפגעים בתקיפה.

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי שני בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר על בית במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה.

צה"ל חיסל אתמול בצהרים את אחד מבכירי חמאס, השייח' ניזאר ריאן. חיל האוויר הפציץ את ביתו של ריאן, ובהפצצה נהרגו עוד 18 בני אדם, בהם ארבע נשותיו ושבעה מילדיו. ריאן נחשב לאחד המפקדים הבכירים של חמאס. בין השאר קרא ריאן בעבר לחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל ואף איים להשתלט בכוח על הגדה המערבית. אחיו, אסעד, נהרג בפיצוץ בג'בליה לפני כשלוש שנים. ברשת אל ג'זירה דווח, כי הבית בן ארבע הקומות נהרס לגמרי. עוד דווח, כי ריאן סרב להתפנות מהבית במשך ימי הפעולה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully