וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבחון דן בהפסקת אש, רה"מ הטיל איפול

פנחס וולף ויהושע בריינר

31.12.2008 / 0:20

לפי הערכה, גורמים במערכת הביטחון המליצו לרה"מ לבחון הצעת שר החוץ הצרפתי קושנר להפסיק הלחימה ל-48 שעות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק קיימו אמש (שלישי) דיון מיוחד בנושא הלחימה בדרום. ראש הממשלה אהוד אולמרט הטיל איפול על הדיון, שבו הועלתה גם האפשרות להכריז על הפסקת אש זמנית. "בשל רגישות הדיון שעסק במהלכים עתידיים בתחומים שונים והקשר הישיר שיש לנושא הדיון לחייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, ראש הממשלה החליט להטיל איפול מלא על תוכן הדיון", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

במהלך הדיון ערכו אולמרט, לבני וברק הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, שבמהלכה ככל הנראה המליצו גורמים במערכת לקבל את הצעתו של שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר להפסקת אש זמנית בין ישראל לחמאס. קושנר הציע לקיים הפסקת אש בת 48 שעות על מנת לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי רפואי לתושבי רצועת עזה.

על פי הערכה, הומלץ לאולמרט לבחון את ההצעה בחיוב על מנת שיהיה ניתן לבחון את המשך הפעולה ובעיקר את תחילת הפעולה הקרקעית. הגורמים במשרד הביטחון שקלו את הצעתו של קושנר בחיוב מכיוון שהפסקת אש תאפשר לדון בדרכים לסיים פעולה קרקעית מוקדם ככל האפשר, עם תוצאות שיסבו לחמאס נזקים קשים.

צה"ל הביע הסתייגות

בתוך כך, גורמים בצה"ל הביעו הסתייגות מהיוזמה, ודובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו, אף מיהר להוציא הודעת שהכחישה כי מקור הדיווח הוא מתוך צה"ל. מוקדם יותר הבהירו בכירים בצה"ל לראש הממשלה אהוד אולמרט כי נדרש גיבוי מצד הדרג המדיני להשתלטות על עזה. מלשכת ברק נמסר כי הרמטכ"ל וראש השב"כ לא הביעו את עמדתם בעניין יוזמת הפסקת האש ההומניטרית.

מקורות דיפלומטיים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי קושנר שוחח עם שרי החוץ של אירופה והאזור וביניהם גם עם שרת החוץ ציפי לבני. יחד עם זאת, המקור לא מסר מה היתה תשובתה של לבני ליוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully