וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "פעלנו כמתחייב במדינה חפצת חיים"

שר הביטחון הגיב במסיבת עיתונאים לפינוי בית המריבה: "אסור שהדברים יתגלגלו לאלימות". לבני: "לא נאפשר פגיעה בחיילי צה"ל"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שר הביטחון אהוד ברק קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בעקבות פינוי בית המריבה בחברון. "צה"ל, משטרת ישראל ושירותי הביטחון פעלו היום כמתחייב במדינה חפצת חיים, הבית החום פונה במינימום הכרחי של שימוש בכוח".

ברק הוסיף כי המהלך היה מחוייב המציאות בעקבות פסיקת בג"ץ, "מה שעמד למבחן היום הוא עצם היכולת של המדינה לאכוף את חוקיה על האזרחים. לפני שפעלנו עשיתי את שמתחייב ממנהיגות אחראית ודיברתי עם מנהיגי יש"ע, רבנים וחברי כנסת. דיברתי איתם כדי להגיע לביצוע מרצון של החלטת בית המשפט העליון וכדי לחסוך ולמנוע את השימוש בכוח".

ברק הוסיף כי "שמעתי את קולות הביקורת, 'מדוע אינכם פועלים מיד?' לדעתי זו שעה שבה המנהיגות נבחנת ביכולתה להפעיל שיקול דעת ולחשוב לפני שפועלים. אכיפת מרות המדינה על אזרחים זה החישוק של כל מדינה דמוקרטית".

"החוק נאכף והחוק ייאכף"

על האלימות שהפגינו המתנחלים לאחר הפינוי ובמהלכו אמר ברק כי "נוער הגבעות מנהל התנהגות מופקרת תוך כדי ערעור על רשויות המדינה. אני קורא לכל מנהיג ציבור בעל השפעה לפעול כדי שהדברים לא יתגלגלו לאלימות קשה. המרחק לאנרכיה גמורה הוא כחוט השערה ואנו לא היינו כל כך רחוקים ממנו".

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך את השר אהוד ברק ואת כוחות הביטחון על הביצוע המהיר והיעיל של פינוי בית המריבה בחברון. אולמרט הבהיר כי "הממשלה בראשותי לא תיתן יד לגורם כלשהו לפגוע בדמוקרטיה ובשלטון החוק. כל ניסיון של גורמים אלימים המסיתים לפגוע באוכלוסיה פלסטינית, לגרום לתסיסה בשטחי יהודה ושומרון יתקל בתגובה חריפה ומיידית של גורמי הביטחון".

גם ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני התייחסה הערב לפינוי בית המריבה. בפתח פגישה של הפורום הביטחוני של קדימה אמרה לבני: "אין שמחה במה שראינו היום. האירועים מצערים כל מי שאוהב את ארץ ישראל ורוצה אותה כמדינת חוק, מדינה היהודית ודמוקרטית, אבל צריך לומר שהתהליך שאירע היום היה נכון. ככל שחלף הזמן מאז התחיל האירוע בבית המריבה, המצב רק החריף. ממשלת ישראל היא ממשלת חוק והיא תאכוף את החוק".

לדבריה, "אין מקום ולא יהיה מקום שאזרחים יחושו שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. איש לא יוכל לפגוע באחד מחיילי צה"ל או מאנשי המשטרה. התהליך הכרחי, טוב שנעשה והא מעביר מסר לא רק לקבוצה המצומצמת שמעורבת בו. אין לנו יעדים משותפים. שלטון חוק, כיבוד החלטות הממשלה וכיבוד החלטות בית המשפט. אין לכך קשר לדעות הפוליטיות.

השרה הוסיפה, כי "מי שמעביר היום את העניין למגרש הפוליטי שוגה. ועושה טעות. על ההנהגה לומר את דברה באופן ברור ולאכוף את החוק. וזה נכון להנהגה לאומית, להנהגה מקומית ולהנגה החברתית. חובת הממשלה לאכוף את החוק, החוק נאכף והחוק ייאכף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully