וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שאחראי לחיסול פתח חשבון עם אלוהים"

נתיב נחמני ונעמה טלמור

17.11.2008 / 20:07

אחיו של יעקב אלפרון שחוסל היום בת"א אמר כי משפחתו לא תיגרר לפעולות נקם. אהובה אלפרון: "נשארתי לבד עם הילדים"

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: גדי ויינסטוק, קריינות: אילן שניג)

אהובה אלפרון אמרה הערב (שני) בעקבות חיסולו של בעלה יעקב אלפרון בפיצוץ מכוניתו בלב תל אביב: "רצחו לי את הבעל וכעת נשארתי לבד עם שבעה ילדים. אני רוצה את הילדים שלי פה איתי, שישבו שבעה על אבא שלהם ושיבואו להלוויה. זה מוות נוראי, הילדים נורא צעירים תנו להם להגיע שיהיו איתי". בראיון לערוץ 2 אמר זלמן אלפרון, אחיו של יעקב: "אנחנו לא נעשה כלום, לא ניגרר לפעולות נקם. מי שעשה את זה פתח חשבון עם אלוהים לא איתנו".

דרור אלפרון, בנו של יעקב אלפרון, ביקש להשתחרר ממעצר בו הוא שוהה כדי להשתתף בהלווית אביו שתיערך מחר ב-13:00. עם זאת, בשירות בתי הסוהר נוטים לסרב לבקשה. היום הוארך מעצרו של דרור, בן 21, וקרוב משפחה נוסף, קטין בן 17, המואשמים בסחיטה באיומים. גם קרוב המשפחה ביקש להשתחרר כדי להשתתף בהלוויה, שתיערך בבית העלמין ברעננה.

מפקד מחוז תל אביב ניצב אילן פרנקו אמר היום בזמן שביקר בזירת הפיצוץ ברחוב יהודה המכבי בצפון תל אביב, כי "המשמעות של חיסולו של יעקב אלפרון היא חמורה מאוד". לדבריו, "אנו נעשה את הערכות המצב הדרושות ונטפל במשמעויות שנגזרות מהאירוע הזה. אנחנו מכירים את עולם הפשיעה בתל אביב, כמות העבריינים והסכסוכים הם רבים". עם זאת, פרנקו סירב להתייחס לשאלה האם צפויות פעולות נקם ספציפיות.

גם יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, התייחסה הערב לחיסולו של אלפרון. בישיבת סיעת קדימה במשרדי המפלגה בפתח תקוה, היא אמרה כי "הטיפול באיומים מבפנים לא פחות חשוב מהטיפול מול איומים מבחוץ. מדינה שיודעת לפעול מול כנופיות טרור תדע להתמודד מול כנופיות פשע. המשטרה – תפקידה להבטיח את תחושת הביטחון של האזרחים ואני סומכת עליה שתבצע את עבודתה".

אלפרון, בן 53, אחד מבכירי ארגוני הפשיעה בארץ, נהרג בצהרים בפיצוץ שאירע בצומת הרחובות יהודה המכבי ודרך נמיר בצפון תל אביב. שני עוברי אורח נפצעו בפיצוץ. אחד הפצועים הוא נער בן 13 שנפגע מהדף בעת שעמד בתחנת אוטובוס סמוכה למקום הפיצוץ. הפצוע השני נסע ברכב פרטי מאחורי המכונית שהתפוצצה ונפגע באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים "איכילוב" בתל אביב. הפיצוץ אירע במרחק של כמה מאות מטרים מבית הספר עירוני ד' ותלמידים רבים היו עדים לאירוע.

דקות ספורות לפני הפיצוץ נצפה אלפרון כשהוא יוצא מפגישה עם עורכי דינו אלי כהן ואילן אזולאי, במסגרתה דן עמם בפרשה שבה מעורבים בנו דרור, וקטין נוסף ממשפחת אלפרון. מקורבים אליו אמרו כי גם בתום הפגישה אלפרון לא נראה מוטרד מהפרשה בה מעורב בנו דרור. עו"ד יניב שגב, המייצג את דרור בפרשת הסחיטה, סיפר גם הוא כי אלפרון לא התרגש מהפרשה החדשה והוסיף: "אני מזועזע מאוד מהמקרה ומקווה שהאחראים למעשה יועמדו לדין".

"אירוע בעל משמעות חמורה מאוד"

כתוצאה מהפיצוץ דרך נמיר נחסמה לתנועה מרחוב ארלוזורוב ועד שדרות רוקח. כוחות הצלה וכיבוי אש רבים הגיעו למקום והמשטרה פרסה מחסומים בכניסות הצפוניות לעיר תל אביב במטרה לאתר את מטמיני המטען. פרמדיק מגן דוד אדום מני פוטוק סיפר לוואלה! חדשות: "הגענו לזירה שנראתה כמו אחרי אירוע חבלני. ראינו רכב שכנראה עמד ברמזור והתפוצץ. נהג הרכב נהרג. כלי רכב נוספים מסביב ניזוקו מאוד".

אחת מהסברות שנבדקות היא שהמטען, שככל הנראה הופעל מרחוק, הוטמן ברכבו של אלפרון בזמן שהיה בדיון בעיניינו של דרור בנו בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

"הפיצוץ היה חזק והאוטו שלו עף כמו טיל ופגע באוטו שלי", סיפר לוואלה! חדשות נהג הרכב שנסע לפני רכבו של אלפרון בעת הפיצוץ. יוסף לוי, שהיה גם הוא עד ראייה לפיצוץ, סיפר לוואלה! חדשות: "עליתי מקולומביה לפני 20 שנה. בעיר שלי מדאין היה אז גן עדן והיום היא בירת הפשע העולמי. ככה זה בדיוק התחיל. קרו אירועים כמו זה של היום בגלל המאפיה, הכסף, הפשע והיום כבר אי אפשר לחיות שם. המצב כולו מידרדר, עוד רגע ונהיה פה קולומביה".

(פרסום ראשון: 11:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully