וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא תמיד נתן מעצמו למען החברים"

22.10.2008 / 22:00

מדריך הטיסה מתן אסא בן 24 ופרח הטיס כרמי אילן בן 19 נהרגו בצהרים בהתרסקות מטוס ”צוקית” בנגב. אחיו של כרמי: "הוא עורר השראה בכולם"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

פרח הטיס, סג"מ כרמי אילן, בן 19 מהרצליה ומדריך הטיסה, סרן מתן אסא, בן 24 מיבנה, נהרגו היום (רביעי) לאחר שמטוס קל מסוג "צוקית" התרסק בשטח אימונים בין רביבים לצאלים שנגב. שני ההרוגים השתייכו לבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

משפחתו של סג"מ כרמי עלתה לארץ בארצות הברית בשנת 1992. כרמי היה הקטן מבין ארבעה ילדיהם של טוד ואיליין: רומי אורן ואלון. לדברי אחיו רומי, "כרמי היה אח מדהים, הוא לקח את כל הדברים הטובים מיתר האחים, וקיבץ אותם באישיות שלו. היה הילד הכי חיובי ומעורר השראה שאני מכיר". רומי סיפר כי "אם היינו חוזרים מהים וכולם מורעבים, הוא קודם כל דאג שלכולם יהיו צלחות, ורק לאחר מכן דאג לעצמו. תמיד היה מוכן לתת מעצמו יותר למען החברים".

אחיו רומי הוסיף כי סג"מ כרמי שקל את הגיוס. "החלום שלו היה להיות 'קייט-סורפר' (גלישת-קיט). הוא היה מקצוען וכבר היה לו ספונסר לתחרות בברזיל, והוא התלבט אם ללכת לכיוון המקצועני או להתגייס. בסופו של דבר הוא החליט ללכת לקורס טיס. בהתחלה זו היה בדיחה והוא אמר 'יאללה, מקסימום נטוס קצת ונעשה חיים', אבל לאט לאט הוא התקדם, עד למגמת הקרב". סג"מ כרמי אילן יובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ עינת ביום שישי בשעה 11:00 בבוקר.

מלבד היותו מדריך בבית הספר לטיסה, שימש סרן מתן אסא טייס הצ"ח (הצבת חירום) בטייסת הנגב המטיסה מטוסי F-16 I. "הוא היה טייס מצויין וחבר טוב," סיפר חברו. "הוא אהב את החיים ולקח אותם בקלות. תמיד חייך ואהב לצחוק. אהב מאוד לטוס ותמיד אחרי פעילות ירד מהמטוס עם חיוך. היה קשה מאוד שלא לאהוב אותו". סרן מתן אסא יובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ביבנה.

לא דיווחו על תקלה

מחקירה ראשונית, עולה כי השניים לא דיווחו על תקלה טרם ההתרסקות, שככל הנראה נגרמה בגלל תקלה טכנית, ולא הצליחו לנטוש את המטוס לפני הפגיעה בקרקע. השניים התרסקו בצהרים בשעה 12:30, כשלושים דקות לאחר שהמריאו מבסיס חצרים. מפקד חיל האוויר עידו נחוושתן הורה על הקמת ועדת חקירה בראשות אלוף משנה. למקום התאונה הגיעו כוחות גדולים של צוותי חילוץ והצלה, בהם חיילי יחידת החילוץ של חיל האוויר 669 ואתר ההתרסקות נסגר. מטוס ה"צוקית" (פוגה) הוא מטוס ישן המשמש את בית הספר לטיסה לצורך הכשרת פרחי הטיס.

לאחרונה הוחלט בחיל האוויר להחליף את כל מערך מטוסי ה"צוקית" במטוסי הדרכה חדישים מדגם T-6, זאת בשל העובדה כי מטוסי ה"צוקית" מיושנים ומשמשים את חיל האוויר למעלה מארבעים שנה. בשנת 1981 עברו המטוסים תהליך של השבחה בתעשייה האווירית וחזרו לשמש את חיל האוויר עד היום. לפני מספר שנים העביר חיל האוויר את תחום תחזוקת מטוסי ה"צוקית" לידי התעשייה האווירית, זאת במסגרת הפרטת מערך התחזוקה הטכנית של חלק ממטוסי החיל.

מוטי זאנה, קצין ביטחון של מועצת רמת הנגב שהגיע למקום התאונה, אמר לוואלה! חדשות כי המטוס "תקוע בתוך האדמה". לדבריו, צוותים של יחידת החילוץ של חיל האוויר הגיעו למקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully