וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: 3 בני אדם נהרגו

נתיב נחמני, פנחס וולף ויהושע בריינר

2.7.2008 / 11:58

טרקטור דרס מספר אנשים והפך אוטובוס ברחוב יפו בירושלים. במקום ארבעה הרוגים ועשרות נפגעים. חייל צה”ל בחופשה ירה למוות במחבל מטווח אפס

(צילום: רויטרס, BBC ,גדעון צנטנר, ערוץ 1)

פיגוע דריסה בירושלים. נהג טרקטור דרס אחר הצהרים (רביעי) מספר אנשים והתנגש בשני אוטובוסים ברחוב יפו בירושלים. במקום שלושה הרוגים, שתי נשים וגבר, ו-44 פצועים נוספים, שניים מהם במצב קשה עד בינוני והשאר במצב קל. המחבל שנהג בטרקטור נורה למוות. אחד ההרוגים נלכד בתוך רכבו והרוג נוסף נלכד תחת הטרקטור.

פעולות החילוץ נמשכות גם כעת באוטובוס ובכלי רכב נוספים שאותם דרס נהג הטרקטור. רוב הפצועים פונו לשערי צדק, שאר הפצועים פונו לבתי החולים "הדסה עין כרם", "הדסה הר הצופים" ולבית החולים "ביקור חולים".

בפיגוע נפצעו גם שני תינוקות והם פונו לבית החולים "שערי צדק". הוריו של אחד מהתינוקות שנפצעו טרם אותרו, אביו של התינוק השני שנפצע אותר בבית החולים.

סמוך לשעה 12:00 באזור כיכר נורדאו שבעיר, פתח נהג הטרקטור בנסיעה מהירה מרחוב שרי ישראל, עלה על מספר מכוניות, המשיך לנתיב הנגדי עד שהגיע לרחוב יפו ועלה על עוד מכוניות. הוא המשיך לכיוון בניין רשות השידור שם הפך אוטובוס מקו 13. במהלך הנסיעה דרס הנהג עשרות הולכי רגל. כשהגיע סמוך לכניסה לבית החולים "שערי צדק", שני שוטרי יס"מ עלו על הטרקטור וניסו להשתלט על הנהג. לעזרת השוטר נחלץ חייל צה"ל מיחידת "אגוז" שהיה בחופשה ומספר עוברי אורח. סמוך לכניסה לבניין רשות השידור ירה החייל שתי יריות בראשו של המחבל ושוטר יס"מ ביצע ווידוא הריגה.

לפי הדיווחים, אחת ההרוגות בפיגוע הספיקה להשליך את תינוקה מחלון רכבה. שניות לאחר מכן נמחצה האישה למוות תחת הטרקטור, וחייו של התינוק ניצלו.

בכל רחבי הארץ הוגברה רמת הכוננות. האירוע הוכרז על ידי מד"א כאירוע רב נפגעים. מהמשטרה נמסר כי המחבל הוא תייסיר דוויאת, בן 31, תושב הכפר צור באהר במזרח ירושלים, נשוי עם ילדים, בעל עבר פלילי. עדיין לא ידוע אם הוא פעל באופן עצמאי או אם השתייך לארגון טרור כלשהו. ככל הנראה, הטרקטור ששימש את דוויאת פעל באיזור בביצוע עבודות תשתית הרכבת הקלה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מסרה כי התקבלה שיחת טלפון מארגון בשם "חופשיי הגליל", במהלכה נטל אחריות על פיגוע הדריסה בירושלים. הדיווח מוטל בספק, משום שהארגון נוטה לקחת אחריות על פיגועים רבים מבלי שיש לו כל קשר אליהם.

"חשבתי שזאת תאונת דרכים"

מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן הגיע למקום הפיגוע ואמר: "מדובר באירוע שלא התרחש הרבה זמן בירושלים. לא היו התרעות ספציפיות לפיגוע בעיר. האירוע נמשך לאורך מאות מטרים ונגמר בזכות נחישותם של אנשי כוחות הביטחון והשוטרים. בדקות הראשונות נתקלו במחבל שני שוטרים. שוטרת תנועה ירתה לעבר הטרקטור והשוטר השני טיפס עליו. השוטרת הלכה לפנות פצועים מהאוטובוס. אל השוטר חברו אזרח ושוטר יס"מ, שירו במחבל למוות".

כהן הוסיף כי "מדובר במחבל המוכר לנו בזירה הפלילית. אין לו קשר למחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב. שוטר הסיור פצוע והוא מטופל בבית החולים. השוטרת נפצעה גם היא ומקבלת טיפול במקום. יש פה מציאות מורכבת והשוטרים עושים עבודה מצוינת, אך אין שום שליטה על מפגע בודד, למרות שהיא מוקפת גדר".

מוטי בוקצין, מנהל זק"א, שהגיע למקום לאחר שטיפל בתאונת דרכים סמוך למקום, סיפר: "ראיתי טרקטור שעולה על רכב טויוטה, חשבתי שזו תאונת דרכים. נסעתי לעבר הטרקטור, ופתאום ראיתי שני שוטרי יס"מ רכובים על אופנוע, שנסעו במהירות לעבר הטרקטור. הם קפצו מהאופנוע על הטרקטור וירו בנהג מטווח אפס. זרקתי את האופנוע ומצאתי אישה במצב אנוש, כל הגג של האוטו הוסר. הוצאנו את האישה מהאוטו וניסינו לבצע בה פעולות החייאה, אך היא כבר מתה".

עד ראייה נוסף סיפר לוואלה! חדשות, כי "ראיתי את נהג הטרקטור עולה ומועך מספר מכוניות, הוא פגע באוטובוס בעזרת הכף שלו ואחר כך המשיך לנסוע ברבוב והפך אוטובוס נוסעים נוסף".

בתו של ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי היתה באוטובוס שהתהפך בפיגוע הדריסה בירושלים. לופוליאנסקי שהגיע למקום הפיגוע סיפר, כי "בתי היתה באוטובוס. למזלנו היא לא נפגעה והיא זו שהודיעה לי על הפיגוע", לופליאנסקי הוסיף כי "יש לנו לצערנו ניסיון רב במקרים כאלה, יש הרוגים ואנו נלווה את המשפחות, נאחל לפצועים החלמה מהירה".

בית החולים שערי צדק פרסם בעקבות הפיגוע מספר חירום שבו ניתן לקבל מידע, המספר הוא 1255125.

כמו כן, ניתן לקבל פרטים נוספים במוקד עיריית ירושלים בטלפון 106 וגם במספר: 02-5314600.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully