וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תקפו מתנחלים פעילי שמאל בחברון

ניר לנדאו ויהושע בריינר

27.6.2008 / 10:04

מתנחלים חוסמים סיור פעילי שמאל שתואם עם המשטרה, ומאיימים עליהם. פעילי השמאל: "המשטרה לא עומדת בהתחייבותה"

עימותים פרצו הבוקר (שישי) בין מתנחלים לפעילי שמאל ביישוב היהודי בחברון. סיור של ארגון "שוברים שתיקה", שהיה אמור להתבצע בעיר בתיאום ובאישור כוחות הביטחון, נחסם על ידי מתנחלים, שלא אפשרו מעבר של האוטובוס בו נסעו פעילי השמאל.

"במקום לעצור את האנשים שיושבים מול האוטובוס המשטרה מנסה להזיז אותם. המשטרה לא עומדת בהתחייבותה", סיפר יהודה שאול מארגון "שוברים שתיקה". "המשטרה הייתה אמורה להיערך לסיור כדי לאפשר לנו לקיים אותו, אבל כבר בתחנה הראשונה של קבר גולדשטיין המתנחלים חסמו את הדרך". לדבריו, הסיור נמשך תחת הפחדות ואיומים של התקפות פיזיות מצד המתנחלים, ועל אף שהמתנחלים ממשיכים לחסום את הדרך.

במשטרה אישרו כי סיור פעילי השמאל תואם מולם מראש וקיבל אישור, וטענו כי הם פועלים להמשכו."הסיורים מעוררים אנטי מצד הימין", אמר דובר מחוז ש"י במשטרה, דני פולג לוואלה! חדשות. "אני מניח שכל כמה מאות מטרים יהיה מי שינסה לעצור את הסיור, ואנו נעשה כל שביכולתנו לאפשר לסיור להמשיך".

פעיל הימין איתמר בן גביר שנמצא במקום, אמר לוואלה! חדשות, כי "זו פרובוקציה שעושה הפרקליטות והמשטרה, ששמו להם יעד להבעיר את חברון. לא ניתן יד לכך שיבואו לכאן אנשים שבאים לעשות פרובוקציה. האנשים האלה הם גיס חמישי במדינה שבאים לכאן מדי שבוע במטרה ברורה ליצור עימותים. אנחנו זועמים על המשטרה שמשתמשת בכוחות גדולים מאד על מנת לאבטח סיור של פרובוקטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully