וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזריות בלתי נסבלת בקליפורניה

שי אילן

18.2.2008 / 16:28

רשויות המזון בארה"ב אוספות מרשתות השיווק 70 אלף טון בשר, בעקבות גילויים מחרידים על התעללות בית המטבחיים בפרות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

רשויות המזון בארצות הברית דרשו את החזרתם של כ-70 אלף טונות של בשר בקר מחברת עיבוד הבשר ווסטלנד/הולמרק בקליפורניה מהחנויות. מבצע איסוף הבשר הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית הוכרז בעקבות גילויים מחרידים על התייחסות בית המטבחיים לפרות.

בתחילת החודש פורסם סרטון המתעד את האופן בו נהגו עובדי בית המטבחיים בפרות חולות. כדי שאפשר יהיה לשחוט אותן היה עליהם להעמיד את הפרות התשושות והחולות על רגליהן כדי שהן ייראו בריאות מספיק. העובדים נראים דוחפים את הפרות באמצעות מלגזות, מחשמלים אותן ומזרימים מים לנחיריהן.

החברה: "המדיניות שלנו הומנית"

שני העובדים שבצעו את המעשים הועמדו לדין בסוף השבוע על התעללות בבעלי חיים. מה שגרם לרשויות המזון לדרוש את איסוף הבשר הוא הסיכוי שהוא מזוהם. בשר של פרות חולות עלול להיות נגוע בסלמונלה, אי. קולי, ליסטריה ואפילו במחלת הפרה המשוגעת. כמחצית מהבשר הגיע למזנונים של בתי ספר. עם זאת, אומרים בארצות הברית שהסבירות שהבשר אכן נגוע היא קטנה.

סגן שר החקלאות האמריקאי, דיק ריימונד אמר כי הפרות שאיבדו את יכולת ההליכה נשחטו בלי שעברו בדיקה לגילוי מחלות כרוניות. חברת ווסטלנד/הולמרק אמרה אחרי שההתעללות התגלתה בתחילת החודש, כי המעשים מנוגדים למדיניות החברה ולהכשרה שהיא מעניקה לעובדים. נשיא החברה, סטיב מנדל אמר בהצהרה: "נקטנו פעולה מהירה ביחס לשני העובדים שזוהו בסרטון ויישמנו אמצעים מחמירים כדי לוודא שכל העובדים שלנו ימלאו אחר המדיניות ההומנית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully