וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: למרות הדו"ח, אירן עדיין מסוכנת

ספי קרופסקי וניר יהב

5.12.2007 / 5:27

נשיא ארה”ב קרא להפעיל לחץ על אירן. "אירן גרעינית תגרום לעולם להיות הרבה יותר מסוכן". הבית הלבן אישר: בוש מגיע לישראל

נשיא ארצות הברית [[ג'ורג בוש]] אמר אמש (שלישי) במסיבת עיתונאים, כי אירן תהווה איום אם היא תרכוש את הידע הדרוש לפיתוח תכנית גרעין חשאית. בוש אמר את הדברים בתגובה למסקנות דו"ח מודיעין אמריקאי שפורסם אתמול, לפיו אירן עצרה את תכנית הגרעין שלה לפני כארבע שנים.

"יש להמשיך להפעיל לחץ על אירן. אם אירן תפתח נשק גרעיני, הרי שהעולם יהיה מקום מסוכן בהרבה. אירן נותרה מסוכנת על אף מסקנות הדו"ח", אמר בוש.

שר החוץ האירני מנושהר מותקי התייחס היום לדו"ח המודיעין האמריקאי שהעריך כי אירן הפסיקה בשנת 2003 את תוכנית הגרעין שלה. מותקי אמר כי הוא מקבל בברכה את שינוי הדעה שהתבטא בדו"ח המודיעין האמריקאי. "זה טבעי שאנחנו מקבלים את זה בברכה. המדינות הללו, שבעבר היו להן שאלות ואי בהירות בנוגע לעניין, כעת משנות את דעתן".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קידמה בברכה גם היא את שינוי התפיסה האמריקאי ביחס לתוכנית הגרעין האירנית. לדברי הסוכנות, הדו"ח מגבה את ההצהרות שלה לפיהן אין שום הוכחה לקיומה של תוכנית נשק גרעיני בלתי מוצהרת. ראש הסוכנות, מוחמד אל-בראדעי, אמר כי הוא סבור כי הדו"ח יסייע לפתור את המשבר בפרשה. "הדו"ח חייב לעודד את אירן לשתף פעולה עם הסוכנות", ציין.

רשת הטלוויזיה האירנית כינתה את הדו"ח "ניצחון". בדיווחי הרשת נמסר כי אירן התנהגה בהגינות לכל אורך הדיווחים שלה בנושא. "הדו"ח הוכיח כי במודיעין האמריקאי ישנם סדקים

בתוך כך, הבית הלבן אישר הלילה כי בוש יגיע לביקור בישראל ב-9 בינואר. דובר המועצה לביטחון לאומי, גורדון ג'ודהור, אישר את הגעתו של בוש לארץ, אולם סירב למסור פרטים נוספים. זהו ביקורו הראשון של בוש בארץ ולפי ההערכות, מטרותיו הן דרבון תהליך אנאפוליס ודיון בסוגיה האירנית..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully