וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית שוקל: שלילת אזרחות הניאו-נאצים

9.9.2007 / 17:17

שר הפנים הוסיף כי "לחשודים אין מקום במדינת ישראל". אולמרט התייחס בישיבת הממשלה למעצרם של 8 הצעירים: "נכשלנו בחינוך"

שר הפנים מאיר שטרית אמר כי ישקול לשלול את אזרחותם של שבעת החשודים בהשתייכות לקבוצה הניאו נאצית. בראיון לקול ישראל אמר שטרית כי "אני מתכוון לבחון אם יש אפשרות חוקית לשלול את אזרחותם ולסלק אותם מהארץ. אם יש לי אפשרות כזאת אני לא אהסס". שטרית הוסיף כי "מי שמאמין בתורה הנאצית, אין לו מקום במדינת ישראל"

ראש הממשלה אהוד אולמרט פתח היום את ישיבת הממשלה בהתייחסות למעצרם של הצעירים החשודים בתקיפת חובשי כיפה, בני מיעוטים עובדים זרים ונרקומנים. "יש לטפל במלוא החומרה בכנופיה הניאו-נאצית שנחשפה בפתח תקווה, שכן, מדובר באלימות מזעזעת לשם האלימות", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "יש ליצור הרתעה על מנת שמקרים כאלו לא ישנו".

"אני בטוח שאין איש בישראל שנותר אדיש למראות שיש בהם כדי להעיד שנכשלנו בחינוך הצעירים ובהרחקתם מאידיאולוגיות מופרעות ומסוכנות". עם זאת ציין אולמרט כי אין להכתים ציבור מסוים ולהטיל את הנטל על כפתיו. "אין צורך לחפש פתרונות שנוגעים לאוכלוסיות שלמות". כך דווח בגלי צה"ל.

בתוך כך האריך בית משפט השלום ברמלה את מעצרם של שמונת הצעירים, תושבי פתח תקווה, עד יום שלישי. בית המשפט הסתמך על טענות המשטרה לפיהן השמונה חשודים בחברות בתא ניאו נאצי ובביצוע מעשי תקיפה רבים, אותם תיעדו בוידאו. מחרתיים צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עם הגיעם לבית המשפט, הכחישו החשודים את המיוחס להם וטענו כי "זה לא קשור אלינו, אנחנו לא מי שראיתם בסרט".

החשוד בהנהגת החבורה אריק (אלי) בוניאטוב הכחיש את היות ניאו נאצי. אמו של בוניאטוב תקפה את המערכת: "בגלל שאנחנו רוסים המשטרה מחפשת אותנו. זה נכון שהוא עבריין, אבל הוא לא נגד המדינה. המשפחה שלנו סבלה מנאצים... סבא וסבתא שלי. הילד שלי נזרק בישראל לפח הזבל".

|

בקטע הווידאו מופיע תיעוד עצמי של החשודים שנעצרו היום.

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: רביד גולדשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully