וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת מחאה נגד יום ירושלים

חן רוזנק

15.5.2007 / 17:11

פעילי ארגון "אקטיבסטילס" תלו הלילה צילומים המתארים את הפילוג בעיר, ואת חייהם של תושביה הפלסטינים

לא כולם חגגו היום את יום ירושלים, שעמד בסימן 40 שנה לאיחוד העיר. פעילי קולקטיב "אקטיבסטילס", למשל, עברו לילה לבן אתמול, כשהסתובבו ברחבי הארץ ותלו תערוכת צילומים ברחובות ת"א וירושלים, במחאה על מדיניות האפליה המכוונת לדבריהם, הנמשכת כלפי התושבים הפלסטינים במזרח העיר.

התערוכה '40 שנה לניצחון' מציגה את החיים בארבע ערים כבושות: מזרח ירושלים, בית לחם, עזה וחברון ומעלה את השאלה האם אמנם מדובר בניצחון.

פעילי אקטיבסטילס תיעדו בשנה האחרונה את המתרחש במזרח ירושלים. הם צילמו את הפקעת האדמות, את הגבלות הבנייה לפלסטינים ויותר מכל את הבולדוזרים שרומסים עד עפר בתים במזרח העיר.

בקולקטיב טוענים: "ראש העיר אמר השבוע כי ריבוי האוכלוסייה הפלסטינית, כלומר התהליך הטבעי של ילודה, מהווה איום דמוגראפי. אולם מדיניות הנישול הגזענית בה נוקטות עיריית ירושלים והממשלה היא האיום הגדול ביותר על בני האדם וזכויותיהן."

חברי "אקטיבסטילס" קוראים לציבור הרחב להביט על המציאות בירושלים רגע לפני שהוא יוצא לחגוג. את התערוכה ניתן לראות בין השאר בכיכר הדוידקה, מגדל העיר, משכן הכנסת הישן, והתחנה המרכזית בירושלים, בת"א בתיאטרון הבימה, כיכר דיזינגוף, פארק הירקון, ורחוב פלורנטין, ובאתר הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully