וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישרדות: אולמרט במו"מ עם ש"ס להגדלת קצבאות הילדים

מוטי בסוק

23.6.2008 / 8:24

ראש הממשלה מתכנן להעלות את קצבאות הילדים ב-50-70 שקל לילד. משרד האוצר והמועצה לכלכלה במשרד ראש הממשלה מתנגדים למהלך

משרד האוצר מתנגד בתוקף לתוכנית ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להעלות את קצבאות הילדים ב-50-70 שקל לילד; ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה אומרים כי מטרת צעד זה של ראש הממשלה היא להשאיר את סיעת ש"ס בקואליציה ולמנוע את נפילת ממשלתו. המועצה הלאומית לכלכלה שבלשכת רה"מ מציעה להעלות את מס ההכנסה השלילי למשפחות מרובות ילדים ב-150 שקל למשפחה. בבנק ישראל סירבו אתמול להתייחס לנושא.

אולמרט שבעבר התנגד להגדלת קצבאות הילדים, הן כראש ממשלה הן כשר אוצר, שינה באחרונה את טעמו. ש"ס מאיימת כי אם קצבאות הילדים לא יעלו תתמוך ביום רביעי בהצעת החוק של האופוזיציה לפיזור הכנסת שתובא לקריאה ראשונה. גם סיעת העבודה מתכוונת לתמוך בפיזור הכנסת.

רה"מ שמעמדו בתפקיד מעורער בשל הפרשיות המשפטיות בהן נכרך שמו, עושה כל מאמץ להכשיל את הצעת החוק של האופוזיציה. מקורביו, בהם מזכיר הממשלה עובד יחזקאל, מנסים לשכנע בימים האחרונים את ראשי ש"ס, באמצעות הגדלת הקצבאות, להתנגד לפיזור הכנסת. במו"מ שמנהלים אנשי רה"מ עם ראשי ש"ס הם הציעו להגדיל את קצבאות הילדים החל ב-1 ביולי 2008 ב-50-70 שקל לילד החל מהילד הרביעי.

בר-און מתנגד בתוקף להעלאת הקצבאות

בתגובה נמסר אתמול ממשרד רה"מ: "מול סיעת ש"ס מתקיימת התדיינות רציפה ועניינית הממוקדת במתן פתרונות לחיזוק השכבות החלשות. זאת במסגרת מדיניות הממשלה להבטיח את הצמיחה תוך צמצום פערים. ממשלת ישראל פועלת בעניין זה מאז כינונה וגם כעת. הדבר עומד בראש סדר היום של הממשלה".

שר האוצר, רוני בר-און, הנחשב לשר המקורב ביותר לרה"מ בממשלה, אמר באחרונה כמה פעמים כי "הקצבאות יועלו רק על גופתו המתה". מלשכתו נמסר אתמול כי הוא איתן בדעתו להתנגד בכל תוקף להעלאת הקצבאות. לא ברור אם בר-און יתפטר מהממשלה במקרה שאולמרט יאלץ אותו להעלות את הקצבאות.

בלשכת ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' מנואל טרכטנברג, מסתיגים מהעלאת קצבאות הילדים, אך סבורים כי יש לסייע למשפחות מרובות ילדים שהוריהם עובדים ושכרם נמוך. המועצה הלאומית לכלכלה כפופה ישירות לרה"מ ופועלת מתוך משרדו. בדיונים הפנימים שהתקיימו עד כה בנושא הקצבאות הציעה המועצה העלאת המענק המיוחד מ-400 ל-550 שקל במסגרת מס הכנסה שלילי לזכאים שיש להם שלושה ילדים ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully