וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יחימוביץ': לא לתלות את דגלי בנק הפועלים

יחימוביץ: "לו היו הדגלים מוזמנים במפעל ישראלי היתה נמנעת הבושה, אך בבנק העדיפו סחורה זולה מסין". הבנק רכש כ-1.5 מיליון דגלים

חברת ועדת הכספים של הכנסת ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) קראה היום (שלישי) לציבור שלא לתלות את דגלי ישראל שחילק בנק הפועלים לרגל יום העצמאות. הדגלים אינם תקניים על פי חוק הדגל מאחר וקודקודי המגן דוד אינם פונים לעבר הפסים. לטענת יחימוביץ', "לו היו הדגלים מוזמנים במפעל ישראלי היתה נמנעת הבושה, אך בבנק העדיפו סחורה זולה מסין". כך דווח בגלי צה"ל.

בנק הפועלים הפיץ בסוף השבוע האחרון מאות אלפי דגלי ישראל עם לוגו הבנק, באמצעות העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב והארץ. על פי ההערכות הזמין הבנק השני בשוויו, כ-1.5 מיליון דגלים שמרביתם יוצרו בסין. כנראה שחוסר תשומת לב גרמה לתקלה בתהיך היצור וסמל המגן דוד לא הודפס על פי התקן.

מי שטרח לבדוק את הדגל, מצא כי סמל הקודקוד של המגן דוד לא נמצא במקום בו הוא אמור להיות - פונה לכיוון הפסים הכחולים - כפי שמחייב התקן של ועדת הטקסים והסמלים.
ממרכז ההסברה הישראלי במשרד ראש הממשלה נמסר כי מדובר ב"טעות קטסטרופלית", כהגדרתם.

תגובת בנק הפועלים: "מזה ארבע שנים גאה בנק הפועלים לחלק בין תושבי המדינה את דגל ישראל, כדי לצבוע את הארץ כולה בצבעי כחול לבן ביום העצמאות.השנה במלאות 60 שנה להקמת המדינה, בחר הבנק להפיץ דגל התלוי לאורך, על-פי הדגל שהיה תלוי במוזיאון תל-אביב מעל ראשי חברי מועצת העם ובראשם דוד בן גוריון, ביום הכרזת המדינה. הבנק מברך את עם ישראל כולו בברכת חג שמח".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully