וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי בפתיחת תיאטרון הבימה: "למה צריך לקלקל ערב כזה?"

רוני אפרת, צילומים: נמרוד סונדרס

22.1.2012 / 21:42

ראש עיריית תל אביב שוב התקבל במחאה, הפעם מחוץ למשכן החדש של הבימה, וזעם: "חבל לי שהמחאה נמצאת במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון"

בפעם השנייה תוך שבוע הפך אירוע נוצץ למחאה חברתית: אחרי שהבניין החדש בסינמטק תל אביב נחנך בליווי מפגינים, גם טקס ההשקה של המשכן החדש של תיאטרון הבימה לווה במחאה, בין השאר נגד ראש העירייה רון חולדאי. מחוץ לתיאטרון עמדו מאות אנשים ומולם כמאה שוטרים ולא פחות מ-42 ניידות שהגיעו כדי לשמור על הסדר. בשלב מסוים, הוקרנו תמונות ממחאת האוהלים על גג הבניין של הבימה והמקרן שממול הורד. לאחר מכן, עברו המפגינים לחסום תנועה בפינת הרחובות אבן גבירול ודיזנגוף.

חולדאי עצמו הגיב בצער לדברים: "התיאטרון הלאומי מציג הצגות לכל עם ישראל", אמר. "זה לא עניין תל אביבי, זה עניין לאומי. חבל לי על המחאה שנמצאת לא במקום הנכון ולא בזמן הנכון. התיאטרון הוא מוסד ציבורי שנועד לעמך ישראל, אני לא מבין למה צריך לקלקל ערב של מוסד שמביא תרבות ברמה גבוהה".

תיאטרון הבימה: ביקורת אדריכלות
תיאטרון הבימה: מבט מיוחד ב-360 מעלות

אירוע פתיחת הבימה. נמרוד סונדרס
מבפנים חוגגים. לבנת, הנשיא פרס וראש העירייה חולדאי גוזרים את הסרט/נמרוד סונדרס

"בדרך המסובכת לא פעם, היה חשש לסגירתה של הבימה", תאמר שרת התרבות לימור לבנת בנאומה. "דווקא הסיבוכים והקשיים מעצימים את ההישג שבפתחו אנו ניצבים היום".

"אחרי שישים שנה מגיע לתיאטרון שישפצו אותו במאה מיליון שקל", אמרה מנכ"לית התיאטרון, אודליה פרידמן. "הכסף הזה יחזור לתושבים בצורת תרבות גבוהה והצגות. חמש שנים היתה עבודה קשה, עכשיו אני נהנית. תמיד יש מה לעשות וביום הזה אני פשוט שמחה שאני כאן".

המשכן החדש של הבימה נפתח לפני כחודשיים לאחר עבודה בת חמש שנים, שלוותה בביקורת רבה על צורתו האדריכלית והן על הכסף הרב שהושקע בו. כמו כן, מחו תיאטרונים אחרים על העזרה העודפת שמעניקה המדינה להבימה לעומתם.

אירוע פתיחת הבימה. נמרוד סונדרס
לא מוותרים. מפגינים, הערב מול תיאטרון הבימה/נמרוד סונדרס

"זה מעניין איך הם רואים בזה חגיגה", אמרה סתיו שפיר, ממנהיגות המאבק החברתי לוואלה! תרבות. "אנחנו נמשיך להיות פה, בכל מקום שאנחנו מזהים את הצביעות שלהם, למחוסרי הדיור פה אין תקציב ואין אפשרות אחר. הם מבזבזים את הכסף שלנו על מבנים מכוערים. ראש העיר הזה נמצא פה והוא דואג לאנשים שחיים בדירות יקרות שעולות מיליונים ולא לאנשים שהם התרבות האמיתית של העיר הזו.

"האם תשובי התקווה יש להם כרטיסים להיכנס לכאן?", הוסיפה שפיר. "ראש העיר הזה הוא ציניקן גדול. הוא צריך לצאת מהמגדלים ולראות את התושבים של העיר הזו. תל אביב מגדירה את עצמה כעיר שפתוחה לכולם וזו עיר שהולכת ונסגרת".

אירוע פתיחת הבימה. נמרוד סונדרס
למרות השפעת, למרות המשטרה. סתיו שפיר/נמרוד סונדרס

"זה מופלא שלמרות הקור כולנו פה, חצי מהקהל חולה שפעת", הוסיפה שפיר. "אנחנו נמשיך לעמוד על שלנו. פה נמצאת ההצגה האמיתית, אנחנו הולכים לפורר את ההצגות שלהם. אנחנו מסמלים את העתיד, חולדאי וחבריו בבניין הנוצץ שייכים לעבר".

*עדכון ראשון: 19:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully