וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת המו"ל ירון גולן

דפנה ארד

23.1.2007 / 15:02

המוציא לאור נפטר הבוקר בגיל 58, היה אחד מעמודי התווך של הספרות הישראלית, הוציא במהלך חייו יותר מאלף ספרים

המוציא לאור ירון גולן, הלך לעולמו הבוקר. במותו היה בן 58. גולן היה אחד מעמודי התווך של הספרות הישראלית ובמהלך חייו הוציא יותר מאלף ספרים. בין השאר גם ערך אנתולוגיה על הספרות הישראלית יחד עם חוקר הספרות גרשון שקד ז"ל. בנוסף, הוא הוציא בהוצאתו ספרים של מתי שמואלוף, נגן הרחוב דודו וייזר, יגאל תומרקין,משה ברנשטיין, משה חכם, מנחם בן ורבים אחרים.

חברו הותיק, המשורר מואיז בן הרוש, מוכיר לו תודה. "הוא היה המוציא לאור הראשון שלי, הוא הוציא הרבה ספרי שירה. היתה לו הוצאה גדולה במספר הכותרים שהוא הוציא, הוא הוציא כאלף ספרים, מתוכם הרבה מאוד ספרי שירה שחלקם טובים מאוד חלקם פחות, וחלקם לא הגיעו לתודעת הקהל. הוא היה איש מיוחד מאוד. מאוד שונה מהנוף הישראלי. קצת מוזר גם. איש טוב." ומוסיף, "הוא הוציא הרבה ספרים להרבה מאוד משוררים ישראלים כמו חיה אסתר ודרור אלימלך, ונתן להם הזדמנות. הוא קצת שבר את השוק, בגלל שהיה מוציא את הספרים על חשבונו וכעסו עליו ההוצאות האחרות, במקום שהם יקבלו כסף הוא היה מוציא את הספרים בחינם. לא כל כך הלך לו ובסופו של דבר הוא דרש השתתפות של סופרים."

בשנת 1997 הוא הוציא הכי הרבה ספרים בארץ, אני חושב. 200 כותרים. הייתה שנה אחת חזקה במיוחד.
הוא הוציא ספרים שהם לא היו מסחריים, ספרים לקהל מאוד מצומצם, וזה היה מאוד מיוחד."

מתי שמואלוף סיפר עליו: עד היום הוא הוציא המון ספרים חשובים שלא היו יכולים לצאת במקומות אחרים וזה מאוד חשוב. הספר שלי קיבל מענק של קרן תרבות חיפה והוצאות רבות לא רצו אותו, ולבסוף הוא נמכר בכמעט מהדורה שלמה בפסטיבל המשוררים במטולה, בזכותו."

הלוויתו של ירון גולן, תתקיים מחר, 24.01.07 בית קברות "הירקון", אולם החסד בשעה 12:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully