וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב עת חדש לשירה: דקה

דפנה ארד

8.1.2007 / 14:31

ספרון קטן הושק אתמול חגיגית בבאר-שבע, בנוכחות של שישים חובבי שירה מבירת הנגב. בהמשך השבוע: השקות בירושלים ובתל אביב

שלושה חברים טובים שהכירו באוניברסיטת באר-שבע ויצאו לפני שנתיים לסיבוב הקראות שירה תחת השם הקיבוצי "ינשוף האבן", החליטו להוציא כתב-עת חדש לשירה. ערן צלגוב, אחד מהם, אף ולד בעיר והשניים האחרים, רוני הירש ובועז יניב, הגיעו אליה ללמוד מנתניה ומתל אביב, אולם בה הם פועלים. כתב העת נותן במה למשוררים צעירים, שלא פועלים במתחם השירה התל-אביבי. בועז יניב מסביר: "המטרה של כתב העת "דקה" היא ליצור הרבה מפגשים עם הקהל, להופיע עם זה ולהשתלב עם הופעות רוק ואמנויות פלסטיות, ולהוציא את זה מהמקום בו שירה היא דבר מאוד מנותק מהסביבה שלה, וכמעט מנותקת מעצמה, כי כל כך מעט אנשים מתעסקים בזה – עד שזה הופך לשיח מאוד פנימי. אנחנו מעונינים להרחיב את השיח ולהחזיר אותו למרכז התרבותי. "

חוברת השירה הקטנה הכוללת גם מסה אחת, הותאמה לגודל של כף יד, על מנת שתתאים לכיס מכנסיים. "והמחיר אף הוא נגיש לכל כיס. 15 שקלים בחנויות, ו-10 שקלים בערבי השירה שלנו, ישירות לקהל. מדובר על מחירי עלות. המטרה היתה לשחרר את השירה מהכבדות שלה, ולתת הרגשה שמדובר בחוברת דקה, וממוקדת. רצינו נגישות. שסכום הכסף שצריך לשלם בשביל להכנס למועדון קוראי השירה, יהיה פעוט.

"דקה" הושק אתמול בפאב "הקוקה" בבאר-שבע, סמוך לבית החולים סורוקה. "הגיעו לפאב שישים אנשים ושישה משוררים מהגיליון הראשון; בר חיון, מוחמד אגוואני, חגית גרוסמן, רוני הירש, ערן צלגוב, ובועז יניב, הקראנו מהשירים שלנו." מתאר יניב, שמוצא פוטנציאל ענק בבירת הנגב, "יש פה לאן לצמוח, אתמול בערב איפשהו נוצרה ההוכחה שאפשר. תמיד יש את החשש: האם יבואו או לא יבואו אנשים.אך המקום אתמול היה עמוס לגמרי למרות החששות.

הסיפור מוכיח שקורים דברים בעיר והם רק זקוקים לבמה. אתמול הגיעו גם המון חבר'ה מבוגרים, וסטודנטים וצעירים תושבי העיר. ויש פה יוצרים מעולים: דויד פרץ וכפיר שתיווי שיצאו מפה, וצריך רק ליצור את עוד מקומות תרבותיים, אך נראה לי שעכשיו יש איזשהי תנופה בעניין.

השבוע נפתחה חנות לספרים משומשים ושירה שוקראים לה "עשן הזמן" והיא נמצאת בשכונה ו' הישנה. גם בפתיחת החנות הקטנה והחמודה הזאת עם הבר קפה והספות באו המון אנשים לשמוע אנשים מקריאים שירה ולנגן מוזיקה. זה מוכיח שאם אפשר להרים שני ארועים כאלה במרחק של פחות משבוע, יש לזה סיבה."

לפני שנתיים קבוצת השירה "ינשוף האבן" יצאה בקיץ לסיבוב הופעות בו הקריאו שירה בכל הארץ, מקריית שמונה ועד לבסיסם בבאר-שבע. בדרך הצטרפו אליהם משוררים והקריאו שירים משלהם. יניב אומר שהמסע הזה הוכיח שיש דרישה לשירה בארץ: "זה היה מפגש באמת טוב עם הקהל, שהגיב לזה ורוצה את זה. אנחנו נהנינו מאוד מהמפגש הזה וגם הקהל. המטרה היא ליצור איזשהי התרחשות בעולם הממשי ולא רק בדפים של כתב העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully