וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוזיקאי הערבי-ישראלי ג'ואן ספדי נעצר בירדן

1.12.2012 / 20:35

אתרים ערבים-ישראלים מפרסמים שהמוזיקאי ג'ואן ספדי, שהיה חבר בהרכב היהודי-ערבי לנסס, נעצר בבירת ירדן והואשם ב"פגיעה ברגשות הדת" לאחר שביצע שיר המבקר את מאמיני האיסלם

המוזיקאי הערבי-ישראלי ג'ואן ספדי, לשעבר חבר להקת האינדי היהודית-ערבית לנסס, נעצר על ידי שלטונות ירדן לאחר שהופיע בעיר הבירה עמאן וביצע שיר בעל מסרים אנטי-דתיים לכאורה, כך לפי דיווחים באתרים ערבים-ישראלים.

ספדי בן ה-39, יליד נצרת שנחשב לדמות מוכרת בסצנת האינדי בארץ, הופיע במועדון Flow בעמאן ביום רביעי האחרון ובין היתר ביצע את השיר "כופרים מסכנים" שמבקר את מאמיני הדת המוסלמית. לפי פרסום באתרים arabs48 ו-qatida.net, הבוקר (שבת), בעת שספדי התכונן לראיון בערוץ טלוויזיה מקומי, הוא קיבל שיחת טלפון בה נמסר לו שהראיון מבוטל ושעליו להגיע באופן מיידי לתחנת המשטרה עבדאלי שבעיר. כשהגיע למקום נמסר לו שהוא מואשם ב"פגיעה ברגשות הדת" והוא צפוי להיות מועבר לכלא אל-ג'ודיה שבעיר עד לתחילת המשפט. נכון למועד פרסום כתבה זו, כלי תקשורת ירדניים לא התייחסו לתקרית.

השיר שהרגיז את שלטונות ירדן:

זמן קצר לאחר הפרסומים על המעצר, החלה ברשתות החברתיות פעילות מאסיבית סביב ספדי, כשבין היתר נפתחה קבוצת פייסבוק הקוראת לשחרורו, זאת לצד שימוש בהאשטאג #FreeJowanSafadi בטוויטר.

הערב ספדי אמור היה להופיע במועדון Rainbow (קשת בענן) שברחוב אל בכר בעמאן, הנחשב לאזור פעילות של הסצנה האלטרנטיבית בעיר, בו נוהגים להתכנס אמנים, מוזיקאים, סופרים ופעילים פוליטים המתנגדים למשטר. הלייבל וחברת ההפקה הירדנית eka3 שאחראית על המופע פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה ש"ג'ואן ספדי מוחזק על ידי המשטרה באשמה של 'פגיעה ברגשות הדת'. שימור חופש האמנות הוא עניין רציני ואנו מתנגדים בכל תוקף למעצר. השירים של ג'ואן לועגים לאלה שתופסים בעלות על הדת ולא לדת עצמה".

ממשרד החוץ נמסר כי לא התקבלה כל פנייה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully