וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: ראפרית אמריקאית שרה על אונס ומעוררת סערה

25.10.2012 / 11:44

אנג'ל הייז, ראפרית אמריקאית עולה, חושפת בסינגל חדש, "Cleaning Out My Closet", שעברה אונס והתעללות מינית בצעירותה. "אני מקווה שהוא יעזור לאנשים אחרים", אמרה בראיון

ילדות קשה וטרגדיות אישיות תמיד היו חומרי גלם הכרחיים עבור אמנים בכלל ומוזיקאים בפרט, ועל אחת כמה וכמה עבור כוכבי היפ הופ. הפעם, זו הראפרית אנג'ל הייז (או בשמה האמיתי, ראקינה ווילסון), שרותמת את השדים והמפלצות מתוך ארונה הפרטי לסינגל חדש. הייז בת ה-21 הוציאה השבוע שיר בשם "Cleaning Out My Closet", שמספר על האונס שעברה כילדה. שיר נכלל במיקסטייפ הבא שלה, "Classick", שיוצא היום (חמישי).

הייז נולדה בדטרויט וגדלה בניו יורק. את פריצתה לתודעה הציבורית עשתה בקיץ שעבר, עת שיחררה את אי.פי הבכורה שלה, "Reservation" , דרך חברת יוניברסל. לפני כן הוציאה שני מיקסטייפים שסימנו אותה ככוכבת עולה בהיפ הופ האמריקאי, לצד אזליה בנקס - שהייז מזכירה אותה מאוד, והשתיים אף מתכננות לשתף פעולה בעתיד הקרוב. בראיון לגרדיאן הבריטי, מייד לאחר צאת האי.פי האחרון שלה, הבהירה הייז את כוונותיה. "כרגע אני שולטת בניו יורק", אמרה. "אני רוצה להגיד לכולם בפרצוף שאני הראפרית הכי טובה שיש. אני עושה לכולם בית ספר. כשניקי מינאז' התחילה להצליח, אמרתי לעצמי שאם היא הראפרית הכי טובה כרגע, אז אני חייבת להיות יותר טובה ממנה".

בינתיים, ניקי מינאז' מייצרת להיטים על המשקל עם דיוויד גואטה, בעוד ההייפ סביב הייז גדל, ומושך עוד ועוד מאזינים שהתאהבו בסגנון הבלתי מתפשר והחצוף שלה. אבל כעת מתברר שבניגוד להצהרות הבטוחות בעצמן, ומתחת למעטה הקשיחות והמיניות המוחצנת, מסתתרות חרדות מן העבר.

בשיר שהוציאה הייז דרך חשבון הסאונדקלאוד שלה, היא שרה על אונס והתעללות מינית שעברה בצעירותה. השיר מבוסס על ביט משירו המוכר של אמינם, בעל השם הכמעט-זהה, "Cleanin' Out My Closet". אמינם חשף בשירו את ילדותו המתסכלת ואת יחסיו הקשים עם הוריו, אך הייז, כאמור, מספרת בשיר שלה על פצעים אחרים: אונס שחוותה כשהייתה בת 10.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושפת את הכל. אנג'ל הייז/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מהרגעים הקשים בשיר, מתארת הייז כיצד דיממה לאחר שבוצע בה מעשה סדום, ומציעה למאזינים "לתת לתחושה הזאת לצלצל דרך הקרביים שלכם". בהמשך היא שרה "הייתה נקודה בחיי בה לא ידעתי מי אני, אז יצרתי לעצמי אנשים אחרים שרציתי להפוך להיות הם". בבית הבא ממשיכה הייז ומתעסקת במחשבות אובדניות, דימוי עצמי וגופני נמוך, הפרעות אכילה, מערכות יחסים הרסניות וחוסר יכולת לחשוב באופן צלול והגיוני. בנוסף חושפת הייז את העובדה שהיא החלה להמשך לנשים בשל החשש שלה מגברים.

למרות כל זאת, הייז בחרה לסיים את השיר בנימה יותר אופטימית: "פשוט תהיו חזקים ותמשיכו הלאה עם חייכם, קבלו את מה שאתם יכולים להיות", היא שרה. "זה מה שהופך את הסיפור שלכם להרבה יותר טוב כשקוראים אותו בסוף".

אמינם. Jeff Kravitz, GettyImages
בהשראתו. אמינם/GettyImages, Jeff Kravitz

השיר עורר תגובות רבות בארצות הברית וקיבל חשיפה רבה בכלי התקשורת עקב תכניו הקשים. "זה אחד השירים היותר כנים שכתבתי בחיי", אמרה הייז בראיון לניו יורק טיימס זמן קצר לאחר צאת הסינגל. "אני מאוד לחוצה וחרדה כיוון שאין לי מושג איך אנשים הולכים להגיב אליו. אין לי מושג כמה משוגע זה עלול להישמע להם. אני בפירוש חשפתי את הנשמה שלי שם. זה צעד ענק עבורי ואני מקווה שהוא יעזור לאנשים אחרים".

כשנשאלה הייז לאיזה קהל היא פונה בשיר ומה היא רוצה להשיג בעזרתו, השיבה ש"המטרה הסופית שלי היא להשתחרר מזה. הדברים האלה רודפים אותי. מאוד חשוב שהמוזיקה שאני עושה תהיה כנה, כי העולם מלא בילדים אבודים שחוו את אותו הדבר שאני חוויתי, והתוצאה הסופית עבורם היא סמים או התאבדות. הם לא יודעים שהם חזקים מספיק כדי לעבור את זה. אין להם דוגמה. הרבה אנשים מפחדים פשוט להגיד 'תראו מה קרה לי ותראו מה שעשיתי עם זה'".

מה חשבתם על השיר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully