וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא בלונדי: "יש המון אנרגיה בין ישראל לביני"

רוני אפרת

27.8.2012 / 19:40

זמר הרגאיי, ששב לישראל להופיע בפסטיבל הרגאיי בירושלים, מספר עם נחיתתו הערב כי "אין הסבר רציונלי להתרגשות שלי ולסיבה בגינה אני אוהב את ישראל"

זמר הרגאיי אלפא בלונדי נחת בישראל, והערב (שני) כינס מסיבת עיתונאים לקראת הופעתו מחר, 28 באוגוסט במסגרת פסטיבל הרגאיי Zion Reggae Fest בגן סאקר בירושלים. "זה הביקור הרביעי או החמישי שלי בישראל ואני עדיין נרגש", הוא מספר, "אין הסבר רציונלי להתרגשות שלי ולסיבה בגינה אני אוהב את ישראל. יש המון אנרגיה בין ישראל לביני. אני כאן כדי לבקר משפחה, אפילו יותר ממשפחה. ירושלים תשפיע מאד על ההופעה שלי מחר".

אלבומו המפורסם של בלונדי, "ג'רוזלם", מושר חלקו בעברית, וכעת ישיר את שיריו גם לפני קהל שזוהי שפתו. "אי אפשר לשיר ולדבר על אלוהים ולהתחמק מישראל", הוא מסביר, "כשאתה מדבר על אלוהים אתה חייב לחשוב על זה ולהזכיר את זה". מהדיוק בשפה איננו מפחד כלל: "כאן מלמדים אותי איך לבטא את המוזיקה שלי שהיא בעברית, בצורה נכונה. חוץ מזה, אלפא בלונדי מדבר הרבה שפות. לפעמים אני מתאמץ בהגייה נכונה של מילים על אף המבטא האפריקני שלי, אבל זה היופי. לכל תרבות יש את הצבע שלה במוזיקה, בעוד רגאיי אפריקאי מושר בכל מיני ניבים ושפות. אני אוהב לערבב את כל ההשפעה התרבותית שאני סופג במהלך השנים".

חוץ מעברית, בלונדי שר גם בצרפתית, שפת האם שלו מחוף השנהב שם נולד, יחד עם אנגלית, ערבית ועוד. תוכן שיריו, לדבריו, הוא אלוהים אחד, גם אם בירושלים יגידו אחרת. "יש שלוש אנרגיות אפיות של אלוהים אחד", הוא מצהיר, "את כל השאר אני לא מבין, אני מכיר רק את האלוהים. אני מפחד מהדיונים הדתיים כיוון שהם מפרידים אותנו, איך אחד יכול לומר 'אללה אכבר' ואחר 'ברוך אתה ה''? לאנשים יש אמונה, לפוליטיקאים יש מניפולציות על האמונה של האנשים. אני לא רוצה שאף אחד יפעיל מניפולציה על האמונה שלי, ולכן כששואלים אותי על איזה אלוהים אני שר, אני אומרת שאלוהים הוא הדת שלי ועליו אני שר".

בהמשך לביטולי אמנים אחרים, עליך הופעל לחץ שלא להגיע לישראל?

"לי יש את החזון שלי, אף אחד לא יכול להגיד לי אם לבוא או לא לבוא לישראל. לא צריך להשתמש באלוהים כאליבי. אלוהים הוא לא רכוש של אף אחד. אני גם לא פוליטיקאי, ואין לי כוונה להכנס לעניינים פוליטים. חוץ מזה שאם אנשים אוהבים אותך, זה כי האנשים שלא אוהבים אותך נותנים את האיזון לכך. בסופו של דבר, אין יין בלי יאנג".

בלונדי מספר שהתאהב ברגאיי בגלל קצבו המהפנט, "וגם בגלל שבזמנים האלה עישנתי המון סמים. מצב כזה, וכשיש לך קצב טוב, זה מפעיל לך את הראש". אבל גם האהבה למולדת לקחה בזה חלק: "כשהגעתי לארה"ב הייתי צריך להיאחז חזק באפריקאיות שלי. בניו יורק זה מאד חשוב לדעת מי אתה. אמנם הלכתי לסנטרל פארק ופגשתי קבוצות אתניות אחרות, אבל אני אוהב את הלשון האפריקאית, את האנגלית במבטא האפריקאי. כששומעים רגאיי נותנים לאפריקאים כבוד מיוחד שמעלה אותם, לקונספט של ראסטפארי".

אלפא בלונדי יופיע מחר בשעה 21:00 בפסטיבל הרגאיי בגן סאקר בירושלים. כמו כן בפסטיבל יופיע גם זמר הרגאיי ברינגטון לוי מג'מייקה והחיזוקים המקומיים בדמות שבק ס', התקווה 6 וזבולון סאונד סיסטם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully