וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון לורד, מייסד להקת דיפ פרפל, מת בגיל 71

16.7.2012 / 22:37

לורד, אחד הקלידנים הכי משפיעים במוזיקת הרוק בדורו ומי שאחראי לכמה מלהיטיה של דיפ פרפל, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן

ג'ון לורד, ממייסדי להקת הרוק דיפ פרפל, הלך לעולמו היום (שני) והוא בן 71. באתר הרשמי של המוזיקאי האנגלי נמסר כי לורד הלך לעולמו בלונדון לאחר מאבק במחלת הסרטן כשהוא מוקף במשפחתו. בהודעה על מותו שהתפרסמה באתר נכתב עוד כי "ג'ון חלף מחושך לאור".

ב-1968 ייסד לורד את דיפ פרפל יחד עם הגיטריסט ריצ'י בלקמור, הסולן רוד אוונס, הבסיסט ניק סימפר, והמתופף איאן פייס. בגלגול הזה לורד, שהיה נגן הקלידים, למעשה הנהיג את הלהקה וההשפעה הגדולה של התמחותו במוזיקה קלאסית ניכרה בסאונד של הלהקה. הדבר בלט בחלקו המשמעותי בכמה מהשירים הבולטים ביותר של דיפ פרפל בשנים אלו, לרבות החידוש לשיר "Hush" וכמובן "Anthem". הרכב הלהקה השתנה עם עזיבתם של אוונס וסימפר, ובמקומם הגיעו הסולן איאן גילן והבסיסט רוג'ר גלובר - ובהרכב זה הם הפכו לאחת הלהקות הוותיקות והאגדתיות בתולדות הרוק.

לורד נודע בשל העירוב בין הרוק למוזיקה הקלאסית והתפרסם באופן בולט בזכות היצירה "Concerto For Group And Orchestra", שאותה העלה על במת הרויאל אלברט הול יחד עם דיפ פרפל והפילהרמונית המלכותית ב-1969.

לאורך השנים לורד אף השתתף בכתיבת כמה מלהיטיה הגדולים של הלהקה, בהם "Smoke on the Water", והיה אחראי לקטע הקלידים האגדי ב"Child In Time". בשנים 1978-1984, אז יצאה דיפ פרפל להפסקה, הוא הצטרף ללהקת רוק חשובה נוספת "Whitesnake", ולאחר מכן שב ללהקת האם. לאחר שפרש מהלהקה ב-2002 הוא פתח בקריירת סולו מצליחה. לנגינת הקלידים שלו נודעה השפעה מכרעת על דורות של קלידנים, והוא נחשב לאחד מקלידני הרוק הגדולים אי פעם, לצד ענקים כמו ריצ'רד רייט (פינק פלויד), ריק וייקמן (יס), ריי מנזארק (הדלתות) וקית' אמרסון (אמרסון, לייק ופאלמר).

בשנה שעברה לורד פנה למעריצים על גבי אתר האינטרנט שלו ושיתף אותם במלחמתו בסרטן. הוא אמר כי הוא לוקח הפסקה מהופעות על מנת לקבל טיפול ולהחלים. "כמובן שאמשיך לכתוב מוזיקה- בעולם שלי זה פשוט חלק מהטיפול – ואני מצפה לחזור לכושר בשנה הבאה", כתב לורד באוגוסט 2011. לפני מספר חודשים הוא אף הגיע לנסות טיפול מיוחד בישראל, אך למרבה הצער, היום נודע כי לורד לא הצליח לנצח את המחלה הקשה.

דיפ פרפל: 40 שנה לאלבום "Machine Head" ששינה את הרוק הכבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully