וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'סטין ביבר באלבום "Believe": מלא פוטנציאל, מלא אכזבה

דפנה לוסטיג

19.6.2012 / 16:10

ג'סטין ביבר מפגין כישרון עצום גם באלבומו החדש, אבל הניסיון המאולץ למכור אותו לכל העולם ואחותו מוציא אותו קרח מכל הכיוונים

ההאזנה לשירים של ג'סטין ביבר, ובהם גם לאלבום החדש "Believe", מוכיחה שאפשר להגיד על ביבר הרבה מאד דברים, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - את הכישרון שלו. ביבר הוא זמר טוב. יש לו איכויות ווקאליות לא שגרתיות - טונים גבוהים מבריקים ויכולת מרשימה לנווט בין הגשה סקסית שמתאימה למעריצות הבוגרות שלו לבין הגשה רכה, שמתאימה לקטנות יותר. בניגוד לאמנים כמו קייטי פרי, ובדומה לאמנים כמו ליידי גאגא, דבר אחד ברור במקרה של ביבר - גם בלי עזרתם של מפיקי על כמו מקס מרטין וכותבים כמו מייק פוזנר, ביבר היה יודע איך כותבים, שרים ועושים להיט.

לג'סטין ביבר יש את זה, כי הוא פשוט כוכב. הוא לא באמת צריך אותם, והבעיה ב-"Believe" היא שהם, ביחד עם נבחרת כוכבים נוספת, שכוללת בין היתר גם את דיפלו ודארקצ'יילד, גויסה לעזרתו. התוצאה, כמו תמיד באלבומי פופ מסחריים שרוצים לפנות לכל הקהלים האפשריים, מקושקשת, לא אחידה ועמוסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר היה גם אחרת. ג'סטין ביבר על עטיפת האלבום החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסינגל המוביל מתוך האלבום, "Boyfriend", הוא גם השיר הטוב ביותר בו; הוא מספק את התמהיל הכי נכון של ביבר, שמתמקד קודם כל בחיבור הטבעי והמצוין שיש לו עם אר אנ' בי, ומוסיף עליו טיפה של פופ והיפ הופ. אלה איכויות שמזכירות את אלו שהיו לג'סטין טימברלייק באלבום הראשון שלו. למרבה הצער, אין עוד שיר באלבום שמביא לידי ביטוי את האיכויות האלו.

למעשה, ההיפך הוא הנכון: מ-"Boyfriend" והלאה יש רק טעויות: שירי פופ-דאנס נחותים כמו "As Long As You Love Me", או לחלופין חיקויי מייקל ג'קסון משעממים כמו "Catching Feelings", ובלדת דיסני עבשה כמו שיר הנושא. כאילו האפיל של ביבר לבדו לא יספיק כדי למכור אלבומים, אז דאגו להביא לביבר גם אורחים וגם במקרה הזה הלכו על מה שמוכר ולא על מה שמתאים: דרייק המדויק והחלקלק מוחק את הנוכחות החמקמקה ממילא של ביבר וניקי מינאז', הפעם שלא באשמתה, נקלעה לאחד מהשירים הגרועים באלבום. היא בטח לא האדם שיכול לשנות את זה.

כשג'סטין ביבר מצטלם עם ז'קט של המעצב הנחשב ג'וניה ווטאנבי זה חמוד וקצת מוזר. כשג'סטין ביבר מתזמז עם סלינה גומז זה מתוק וקצת ביזארי. אף אחד לא מבקש ממנו להיות אופנתי כמו קניה ווסט או סקסי כמו ריאן גוסלינג ולכן בכל מה שקשור לאופנה ובחורות, ובכל נושא אחר שעולה על דעתו, שיתקרבן כאוות נפשו. מותר לו. אבל לא במוזיקה. שכג'סטין ביבר הופך לקורבן אופנה מוזיקלי, זה מפסיק להיות חמוד והופך להיות מחמיץ לב ואוזניים. אולי אם נגיד את זה בשפה של מורות, שמתאימה יותר לגיל שלו, הוא יבין: חבל ילד, אתה מבזבז את הפוטנציאל שלך.

דפנה לוסטיג מבקרת את ההופעה של ג'סטין ביבר בישראל
ג'סטין ביבר באלבום החדש: אהבתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully