וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר בניון: "אני לא כפוף לשום חוק כי אני פשוט לא מכיר את החוקים"

13.5.2012 / 16:11

המוזיקאי המוכשר ופרופ' חיים גנז, זוכי פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים, נפגשו לשיחה על יצירה, חירות ודמיון. צפו

יח"צ - חד פעמי

עמיר בניון, אחד היוצרים המעניינים במוזיקה הישראלית, ופרופ' חיים גנז, מהפילוסופים הפוליטיים הבולטים בישראל, נפגשו לשיחה על מחקר ואמנות, דיוק ודמיון. בניון התעניין בתהליך העבודה המחקרי של גנז ובחופש הפעולה שלו בשדה האקדמי. "במוזיקה, לי בכל אופן, בגלל שלא למדתי תווים יש לי 100% חופש פעולה. אני לא כפוף לשום חוק כי אני פשוט לא מכיר את החוקים", אמר בניון.

על תהליך היצירה שלו עצמו סיפר בניון כי "אצלי זה מתחיל מלא כלום. מאיזשהי הרגשה מסוימת שכרגע מושכת אותי ללכת ולנגוע בגיטרה... לפעמים המוזיקה פשוט אומרת לך את המילה".

השניים הם בין 17 זוכי הפרס, שמוענק השנה זו הפעם העשירית, לאמנים ומדענים שתרמו תרומה משמעותית לתרבות ולמחקר בישראל. הזוכים נבחרו באמצעות ועדות שיפוט מקצועיות שמונו לכל קטגוריה ויקבלו מענק בסך 50,000 שקלים. לקראת הטקס, שיתקיים הערב (ראשון) במוזיאון תל אביב, וואלה! תרבות מביאה לכם הצצה למפגשים בין הזוכים השונים.

עמיר בניון ופרופ' חיים גנז במפגש לקראת טקס פרסי מפעל הפיס לאמנויות ומדעים.
מחקר זה קצת כמו לכתוב שיר. פרופ' גנז ובניון

עמיר בניון זכה בפרס ליוצר במוזיקה ישראלית בשל היותו "אמן שלא הולך בתלם, שיצר לעצמו נתיב משל עצמו. מוזיקאי מחונן ודעתן, לעתים לא פשרן. נאמן לדרכו ואיתה מנצח את הכל", כדברי השופטים. בנימוקי השופטים נכתב עוד כי "ביצירתו הביא בניון למוזיקה הישראלית קול חדש וייחודי שבא לידי ביטוי גם בהלחנה שלו, גם בצורת השירה שלו וגם בחיבורים שהוא עשה בין סגנונות שונים, שיצק אותם לאותו קול ייחודי ובכל זאת הצליח לגעת בהרבה מאוד אנשים".

פרופ' חיים גנז מהפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב ומכון שלום הרטמן ירושלים, זכה בפרס בתחום מדעי החברה - מדע המדינה ויחסים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully