וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקסט בהופעה בישראל: שעתיים של נוסטלגיה מצוינת

הטקסטים המביכים של רוקסט לא השתנו, אבל הלהיטים והמלודיות של הצמד השוודי הפכו את הופעתם בתל אביב לכיף, עד היציאה מהחנייה

מתחילים מהסוף: איך יוצאים מפה?

רוקסט בהופעה. נמרוד סונדרס
סלחי לי, את יודעת איפה זה MTV בשלט? רוקסט בהופעה/נמרוד סונדרס

נדמה שדבר אחד בלבד הזכיר לכל מי שהגיע להופעה של רוקסט שהוא נמצא בארץ ולא באיזה ערב רגיל של קיץ אירופאי נעים. מדובר ביציאה מההופעה, ולא במוכרי הבייגלה מחרישי האזניים אלא בחניון המרכזי של גני התערוכה, שהגיע הזמן שיתאים לאירועים מהסוג הזה. אולי אף אחד לא ציפה שרוקסט יביאו לגני התערוכה יותר מעשרת אלפים איש, ועדיין אין שום סיבה שלחניון בהופעה של רבבה ואפילו יותר, תהיה יציאה אחת בלבד וגם היא מרומזרת.

באשר להופעה עצמה, הדבר הגרוע ביותר בה היה הצהרתו של פר גסל, חצי מהצמד השבדי, שההרכב מתכוון לבצע גם שירים מהאלבום החדש שיצא השנה אחרי 10 שנות שתיקה. זה קרה בערך אחרי השיר הרביעי, והקהל לא ממש אהב את זה, אבל שכח מהר מאוד את שני השירים החדשים הבודדים, רגע לפני שהוא קיבל את להיטי הניינטיז שכל כך היו חסרים לו. אז ככה נראתה ההופעה של רוקסט: אלפי אנשים, רובם מדור ה-MTV של תחילת שנות התשעים, שמבחינה תרבותית הרגישו בחסרון עצום לאורך השנים, עד שהם קיבלו מנה גדושה של מוזיקת מיינסטרים שבדית – מה יכול להיות יותר טוב?

רוקסט בוואלה! Music
נהניתם מההופעה של רוקסט? ספרו לנו בפייסבוק

המחיר מופקע, אבל התמורה מלאה

רוקסט בהופעה. נמרוד סונדרס
לא, היא לא התנדבה בקיבוץ בגיל 16. רוקסט בהופעה/נמרוד סונדרס

למרות איכויותיה, ספק אם ההופעה של רוקסט היתה משהו לספר לנכדים, אבל מה שבטוח הוא שברגעי ההופעה, הרבה אנשים הרגישו בצורך עז לשתף. כמעט בכל מקום באולם היו כנראה עוד כמה מאות אנשים שישבו בבית וקיבלו טלפון מהידידה הוותיקה שצרחה מהעבר השני: "תקשיב לביצוע של 'She's Got Look'". אבל אין ספק שהמרוויחים הגדולים היו אותם אנשים שהרכיבו קהל נפלא בערב נעים במיוחד במדשאות גני התערוכה, גם אם זה עלה להם במחיר מופקע של 370 שקלים.

כל מי שכן מצא סיבה מספיק טובה להגיע להופעה של רוקסט יודע שמדובר באחד מהרכבי הפופ היותר מוצלחים של שנות התשעים, וכל זה למרות שמבחינה טקסטואלית מדובר בסוג של מקבילה שבדית ליוסי גיספן והקליינטים שלו. ההצלחה המסחררת של רוקסט נבעה מאופי המלודיות שלהם, אותן אפשר להגדיר כאמנות שבפשטות, וכן הכימיה הבלתי מוסברת בין הזמרת מארי פרדריקסון ופר גסל. אלה מתחברים בהופעה עצמה לארבעה נגנים נוספים וזמרת ליווי, והופכים יחדיו ללהקת רוק שמפציצה על הבמה הופעה שיש בה כמעט הכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוקסט בהופעה. נמרוד סונדרס
להתראות נעורים, שלום אהבה. רוקסט בהופעה/נמרוד סונדרס

חייבים להודות, היו רגעים במהלך שירים כמו It Must Have Been Love ו-Listen to Your Heart"" בהם הזכרים שבקהל נעו באי נוחות והטילו ספק במיניותם, תוך כדי שהנקבות נזכרו באקס שזרק אותן וגרם להן לחרוש על קלטות עם שירים מהסוג הזה בדיוק. מצד שני, אחרי כל בלדה רומנטית הגיע להיט נוסטלגיה עם סולואים חזקים מבית היוצר של הגיטריסט המוכשר כריסטופר לונדקוויסט. האחרון אולי הגזים כשחשב שהקהל הישראלי יתלהב מסולו של "הבה נגילה", אבל הוא בהחלט הראה עד כמה הוא חשוב לסיבוב הופעות של להקה עם שם כל כך מחייב, במיוחד שחבריה כבר חצו את גיל ה-50.

החלק היפה בשירים הרומנטיים של רוקסט הגיע אחרי שבנות ישראל סיימו לזייף, כשהשבדים גמלו להן בניגון השיר מתחילתו מבלי שפרדריקסון תפספס מילה, כי אחרי הכל – זו הפעם הראשונה שהשירים האלה מתנגנים כאן בארץ. ואז "The Look" סגר יפה את החלק שלפני ההדרן, ולאחריו ניגנו רוקסט את "Listen to Your Heart" ואת "Church of Your Heart" שסיימו סט-ליסט נדיב בן 22 שירים ובסך הכל שעתיים של הופעה נוסטלגית וטובה – לא רע עבור קהל שחיכה 20 שנה פלוס שעה ביציאה מהחנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • רוקסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully