וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'לו ביאפרה: "ההופעה בישראל לא תתקיים"

עינב שיף

29.6.2011 / 18:50

אגדת ה-Pאנק הודיעה כי הוא ולהקתו לא יגיעו להופעה שנקבעה להם בשבת, אך הוא מתכוון להגיע בעצמו "כדי לבדוק דברים"

אכזבה למעריצי ג'לו ביאפרה: המוזיקאי הוותיק פרסם מכתב בפייסבוק בו הוא מודיע כי הוא אינו מתכוון להופיע כאן ביום שבת הקרוב, אז תוכננה הופעתו של ביאפרה במועדון הבארבי בתל אביב, אלא בכוונתו "לבדוק את המצב בעצמי בישראל ובפלסטין ולגעת בטבור של הדברים ואולי לקבוע כי זה נכון לנגן עבור אנשים שם מלכתחילה", כפי שכתב. "זה לא אומר שאני או מישהו מהלהקה מצטרפים לחרם כלשהו על ישראל".

בהפקת המופע שמעו על הודעת הביטול לראשונה משיחה עם וואלה! תרבות; זאת, לאחר שהנהלתו של ביאפרה אמרה להפקה הישראלית כי ישנם ספקות לגבי ההופעה. בהודעה שפרסם מפיק המופע, גי דרייפוס, נאמר: "אנחנו מצרים על ביטולה של הופעתו של ג'לו ביאפרה, במיוחד לאור העובדה שבמהלך המשא ומתן שקדם לחתימת החוזה, התרענו והזהרנו מפני קריאות שכאלו וקיבלנו מסר מרגיע מאוד מהנהלתו - שאין הוא מתכנן להיות משופע מהן ולבטל את ההופעה בתל אביב. לכן כשקיבלנו את הבשורות היום אחה"צ , האכזבה היתה כפולה ומכופלת"

במכתב הארוך פירט ביאפרה את ניסיונות הלחץ עליו ועל הלהקה לבטל את ההופעה בישראל, בטענה כי הופעה בארץ מהווה תמיכה בכיבוש בשטחים. "אני עושה את הדבר הזה זמן רב מספיק כדי לדעת לא להאמין לקביעות אבסולוטיות, כמו שהופעה בישראל משמעה תמיכה אוטומטית באפרטהייד של ממשלת ישראל", אמר ביאפרה. "היחס הזה מגוחך. אני יודע הרבה יותר על הסוגיה הזו משכמה אנשים חושבים, ואני לא הפודל של 'הסברה', 'שלום עכשיו', 'BDS' או כל ארגון אחר".

ג'לו ביאפרה היה סולנה של הדד קנדיז האגדית, אחת מלהקות ההארדקור Pאנק החשובות של שנות ה-80. בשנים האחרונות מופיע ביאפרה עם ההרכב The Guantanamo School Medicine, עמם הוציא באחרונה את האלבום "Audacity of Hype".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully