וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: מעין כץ - "נלחם בעצמי"

עינב שיף

1.5.2009 / 1:15

הוא כתב שירים למושיק עפיה, אבל בחומרי הסולו שלו מעין כץ הוא לגמרי רוקנרול. הקרנת בכורה לקליפ של הסינגל הראשון שלו

יח"צ - חד פעמי

(במאי: גבי סידון)

בקרב זמרים כגון מושיק עפיה, אילן נורי וקובי פרץ, מעין כץ הוא אחד מכותבי השירים המבוקשים והמוצלחים בז'אנר. בין השאר, כתב והלחין כץ את "את האחת" הסופר מצליח של עפיה וגם את להיט החתונות "רוקדת" של נורי.

כעת יוצא כץ בן ה- 34 לקריירת סולו שתופסת גוון רוקנרולי ומפתיע, באופן שונה מהז'אנר בו פעל עד היום. "אני מחובר באופן אישי לז'אנר הפופי והים תיכוני", הוא מספר לוואלה! תרבות לכבוד צאת הסינגל הראשון שלו, "נלחם בעצמי". "אני לא שומע את זה בבית כל הזמן, אבל אני כן נהנה לכתוב להם. עם זאת, טעמי האישי והשירים שאני כותב הם בצד הרוקי, בלי ספק".

איך אתה יודע לאן כל שיר יילך?

"כשאני כותב לאמן אחר, זה בדרך כלל לפי דרישה. אני לא קם עם מוזה, אלא על פי דרישה ואני כותב להם. באופן אישי אצלי, זה תלוי בהרגשה עצמה, בבוקר, בלילה, הולך לאולפן ופשוט כותב".

יש איזשהו טריק בכתיבה לאחרים? אתה לומד את הסוד?

"הטריק הוא שיעורי בית. כשהתחלתי לכתוב לז'אנר הים תיכוני כולם נשמעו לי אותו הדבר. אז עשיתי שיעורי בית כדי להבין, להתחבר למה שאתה יכול להתחבר ולעבוד ברצינות. אין כאן קסם. היה לי חשוב להבין כל אמן שאני כותב לו כדי לדעת בדיוק מה הוא רוצה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

והיכן יותר קל?

"הרבה יותר קל לכתוב לאמנים אחרים, אין שם את הקושי הנפשי והייסורים העצמיים, אין את הרבדים הפנימיים להתמודד אתם. בדרך כלל שירים אישיים נכתבים בדרך כלל בתקופות לא כל כך קלות"

אכן, "נלחם בעצמי" הגיע בתקופה לא קלה עבור כץ. "הייתי בתקופה אישית לא טובה", הוא מספר על השיר. "נקלעתי לצומת דרכים שבו לא ידעתי לאן לפנות ומה לעשות ואני לא רגיל לעמוד בצמתים כאלו. אז נסעתי לצפון עם הגיטרות והציוד כדי להתבודד. זה נכון מה שאומרים, בתקופות לא טובות יוצאים אלבומים מאד טובים. הייתי צריך להתמודד עם התקופה הזו, וחלק מזה היה בעזרת כתיבת השירים".

היה פחד לצאת החוצה, אחרי הרבה שנים מאחורי הקלעים?

"כן, זה קצת מפחיד, אבל אחר כך בא לי די בטבעיות. דווקא הכתיבה לאמנים אחרים דחפה אותי קדימה, כי כשהייתי רואה קליפ של שיר שכתבתי, זה הניע אותי קדימה לעבודה על החומרים שלי".

כץ פנה לאחר מכן למצוא מפיק מוזיקלי שיעזור לי למצות את הצליל של החומרים. הוא פגש בסאני דהרי, שאת החיבור אתו הוא מגדיר כ"מדהים" ולאחר מכן עבד עם להקה שכללה לא פחות מאבי סינגולדה, מיכאל פרוסט, תומר צדקיהו (המתופף גם עם אביב גפן) ואלעד אדר ונכנס לעבודה. התוצאה היא אלבום בכורה שייצא בחודשים הקרובים. את המאסטרינג הוא כבר עשה באולפני "אבי רואוד" המיתולוגיים.

אגב, גם החברים מהז'אנר הים תיכוני מפרגנים. "השמעתי להם כדי לקבל דעות דווקא של אנשים לא מהז'אנר הזה", הוא מספר. "התגובות היו מפרגנות, אבל לא יודע אם זה דיסק שהם יקנו".

*מעין כץ יופיע עם להקה במועדון הבארבי בתל אביב ב- 23 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully