וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 לא ייסגר בשנה הקרובה

23.1.2012 / 20:12

סוף למשבר של ערוץ 10? מועצת הרשות השנייה אישרה הערב את הארכת זיכיונו של הערוץ עד לסוף השנה הנוכחית. כעת מחפשים בערוץ משקיעים חדשים

בערוץ 10 יכולים לנשום לרווחה, לפחות למשך השנה הקרובה: מועצת הרשות השנייה אישרה בישיבתה הערב (שני) את הארכת זיכיונו של הערוץ עד לסוף השנה הנוכחית, ובכך קיבלה את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהתיר את הארכת הזיכיון על הערוץ למרות חובותיו למדינה, העומדים על סך כולל של כ-60 מיליון שקלים. קביעתו של היועץ מאפשרת למועצה להחליט שאי תשלום החובות אינו מהווה הפרה חמורה של תנאי הזיכיון, ולכן ניתן להאריכו.

בחודש שעבר דחתה וועדת הכלכלה של הכנסת את ההצעה למתן דחייה בחובות הערוץ, מה שהעמיד אותו בפני סכנת סגירה ממשית עם תום הזיכיון שלו, בסוף השבוע הנוכחי. עתה, כאמור, קיבל הערוץ דחייה של שנה בזכיון.

בטרם התכנסה מועצת הרשות נערך לערוץ 10 שימוע בעניין חובותיו למדינה, בו השתתפו מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי והיועצת המשפטית, עו"ד דבורה קמחי. רשבסקי אמר במהלכו לחברי המועצה כי הוא "מקווה שבתוך מספר ימים ייכנסו משקיעים חדשים לערוץ". בחודש שעבר אמר ורשסבקי כי "בעלי המניות של הערוץ מצויים במהלך להרחיב את התשתית הכלכלית באמצעות משקיע חדש. זה לא יצלח ללא דחיית החוב".

עם זאת, ברשות השנייה ידונו בשבועות הקרובים בצעדים שיש לנקוט כלפי ישראל 10, בגין אי תשלום החוב, המהווה הפרה. זאת, בהתאם לאמצעים שניתנו לרשות בהוראות החוק והזיכיון, וזאת לאחר שמיעת טיעוני ישראל 10 בנושא. כמו כן, יידרש הערוץ להבהרות בנושא כניסת המשקיעים בדיון שייקבע בימים הקרובים.

בתקופה האחרונה עורכים בערוץ 10 פגישות עם משקיעים פוטנציאלים שיכסו את חובותיו למדינה כך שיוכל להמשיך ולשדר לקראת רפורמת הרישיונות ובין היתר התקיימו מגעים מתקדמים עם איש העסקים חזי בצלאל. בצלאל התנה את ההשקעה בערוץ במתן דחייה של החובות, ועתה כאמור יתחדשו עמו ועם משקיעים נוספים המגעים.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים על כל פתרון שיאפשר את המשך פעילות הערוץ ומימוש רפורמת הרשיונות".

"הישרדות VIP" ו"היפה והחנון" בקיץ, ועד אז - שידורים חוזרים

ערוץ 10 זקוק להזרמת הכספים על מנת לעמוד במחויבותיו בנושא תוכן, בהן עמד בהצלחה בשנה האחרונה. יחד עם זאת, עם ההיקלעות למצב הכלכלי הקשה הוקפאו מספר הפקות כגון העונה השנייה של "טריני וסוזנה", תכנית המערכונים "היהודים באים" ותוכניות הריאליטי "אקסטרים מייקאובר" ו"מאורגנים".

הפקות התכניות אותן מפיקה לערוץ חברת אבוט-המאירי, "הישרדות VIP" ו"היפה והחנון", המשיכו כסדרן והן ישודרו בעונת הקיץ, הנחשבת לרווחית יותר. עד אז, ייאלצו להציג בערוץ לוח שידורים חלש יחסית רווי בשידורים חוזרים. כמו כן מתכננים בערוץ להמשיך ולשדר את "לעוף על המיליון", את תכניות התחקירים "המקור" ו"פנים אמיתיות". בערוץ מרוצים מהנתונים שהציגה הדוקו-ריאליטי "מעושרות" של אורנה בן-דור, ושוקלים להמשיך עמה לעונה נוספת.

כמו כן הודיעו השבוע בערוץ כי סדרת הריאליטי "חי בלה לה לנד" מבית "קופרמן הפקות" ששודרה בקיץ ב-yes, תשודר החל מיום ראשון ברצועה יומית בערוץ 10 למעט בימים בהם ישודר משחק של מכבי ת"א ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully