וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת": נעם פדרמן הפסיד בתביעה נגד התוכנית

אמילי גרינצווייג

23.11.2011 / 19:49

פדרמן תבע את הזכיינית קשת המשדרת את התוכנית בגין לשון הרע, בשל אזכור שמו במערכון המתאר פגיעת מתנחלים בערבים. מולי שגב: "יש כאן מסר חד משמעי לטובת חופש הביטוי

בית משפט השלום בירושלים דחה את תביעתו של נעם פדרמן כנגד שידורי קשת, בגין מערכון ששודר בתכנית "ארץ נהדרת". פדרמן תבע את הזכיינית לפני כשנתיים וחצי לאחר שבאחת מתכניות "ארץ נהדרת" שודר מערכון שעסק בדרכי התנהגותם והתבטאותם של קבוצת קיצונים מקרב תושבי היישוב היהודי בחברון. המערכון הוצג כסדרה קומית דמיונית כחלק משידוריה של "הטלוויזיה הלאומנית". במסגרת המערכון, הוצגו דמויות הפוגעות בחיילי צה"ל וכן כאלה המתעללות בערבים. שמו של פדרמן לא נזכר במערכון עצמו אלא אך במסגרת כתוביות בסופו של המערכון כמי שהוא יוצר הסדרה וכותבה הראשי.

במסגרת התביעה שהגיש, טען פדרמן כי המערכון מהווה פרסום לשון הרע, שכן הוא הוצג בו כמי שכתב את המערכון וכן כמי שדוגל בפגיעה בחיילי צהל, בערבים וכן כמי שעושה שימוש בביטוי "נאצים" כלפי חיילי צה"ל.

כאמור, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם קיבל את טענות הנתבעים שיוצגו על ידי עוה"ד יגאל קווה ושלמה מנחם ממשרד רון גזית רוטנברג ושות' ודחה את תביעתו של פדרמן על הסף.

"המערכון נשוא התביעה הוא בלתי מציאותי בעליל" נימק השופט שחם. "הוא ממוקם בתוך תוכנית סאטירה, אשר התכנים בה אינה מתיימרים להיות ייצוג ריאליסטי של המציאות. בלא קשר לעמדתו של מאן דהוא ביחס למערכון – אם מוצלח או מצחיק הוא, אם לאו – אין בו כדי להקים עילה על יסוד הוראות איסור לשון הרע". השופט אף ציין, כי כאשר הפרסום עוסק באיש ציבור יש לתת משקל מכריע לעיקרון חופש ביטוי.

מולי שגב, העורך הראשי של "ארץ נהדרת" אמר בתגובה: "פסק הדין ניתן בעיתוי שאין מוצלח ממנו כדי להעביר מסר חד משמעי לטובת חופש הביטוי במדינת ישראל. בכל מקרה, לא ניתן ליוזמות החקיקה כאלה ואחרות להרתיע אותנו מהבעת עמדה סאטירית בענייני היום".

נועם פדרמן אמר בתגובה :"זו תגובתו של השופט שחם ליוזמות האחרונות לחקיקה של הימין בענייני בתי המשפט ובכללם התיקון לחוק לשון הרע, שכן אך לא מזמן הציע אותו שופט לאנשי 'ארץ נהדרת' להתנצל בפניי על המערכון הוולגארי והגס שהם העלו. הייתי מצפה מהשופט שחם לפסול עצמו מלדון בתיק זה לאור העובדה שהוא לא יכל להתאפק מלהכניס את דעותיו הפוליטיות לתוך שיקול הדעת המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully