וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי פורת הלך לעולמו

רנן פריד

6.2.2007 / 17:56

פורת כיהן כמנכ"ל רשות השידור בשתי קדנציות. היה עיתונאי בידיעות אחרונות למעלה מ-25 שנה

מנכ"ל רשות השידור לשעבר אורי פורת הלך היום לעולמו והוא בן 72. פורת החל את דרכו העיתונאית ככתב בביטאון חיל הים - מערכות ים. ב-1956 התקבל לעבודה בידיעות אחרונות שם מילא תפקידים שונים עד 1981. ב-1981 נבחר ליו"ר אגודת העיתונאים, אך עוד בטרם נכנס בפועל לתפקידו, מונה לתפקיד יועץ התקשורת של ראש הממשלה מנחם בגין. לאחר מכן שימש במשך חצי שנה יועץ התקשורת של ראש הממשלה יצחק שמיר.

באפריל 1984 מונה פורת למנכ"ל רשות השידור - תפקיד שסיים ב-1989 עם תום הקדנציה. במסגרת תפקידו וסמכויותיו, היה גם העורך הראשי של ערוץ 1 וקול ישראל. ב-1988 נבחר ליו"ר נשיאות ועדת העורכים.

עם סיום תפקידו כמנכ"ל רשות השידור שב פורת לידיעות אחרונות, ועסק בכתיבה פובליציסטית. ב-1991 פנה לעסקים פרטיים, ומונה למנכ"ל חברת האולפנים גלובוס גרופ.

בפברואר 1998 מונה פעם נוספת, על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, למנכ"ל רשות השידור, באוגוסט 2001 התפטר מתפקידו.

יאיר אלוני, לשעבר מנכ"ל רשות השידור וידידו של אורי פורת, אמר לוואלה! ברנז'ה: "אורי היה עיתונאי מעולה, חד לשון וקל כתיבה. צאצא למשפחה תושבת ראשון לציון, שם נולד גדל ולא עזב לעולם. דעותיו העיתונאיות תמיד גברו על דעותיו הפוליטיות. הוא היה איש רעים, שדיבר עם כל העולם בגובה העיניים. היו לו נימוסים אירופים שרכש בביתו שלו. שנים שימש עיתונאי חרוץ ופובליציסט מוביל".

מרשות השידור נמסר: "הלך מאיתנו היום חבר, איש מקצוע ומעל הכל אדם. אורי היה איש אשכולות הכיר היטב את ישראל על כל פניה והתבע חותמו על השידור הציבורי שהיה ממעצביו. רשות השידור מרכינה ראשה עם לכתו הפתאומי ומשתתפת בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully