וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן: האני אבו אסעד זכה בפרס חשוב

25.5.2013 / 21:12

"עומר", סרטו החדש של הבמאי הפלסטיני שתוקף בחריפות את צה"ל והשב"כ, זכה בפרס חבר השופטים במסגרת "מבט מסוים" היוקרתית של הפסטיבל

פרס דקל הזהב יחולק רק מחר, אך כבר היום (שבת) החלו חלוקות פרסים במסגרות צד שונות של פסטיבל קאן, ואיתן גם בשורה שעשויה בהחלט לעניין את הישראלים: "עומר", סרטו של הפלסטיני האני אבו אסעד ("גן עדן עכשיו"), זכה בפרס חבר השופטים במסגרת "מבט מסוים" היוקרתית – מסגרת הצד החשובה ביותר של הפסטיבל.

הסרט, שזכה לתגובות חיוביות לאחר הקרנתו, מספר את סיפורו של צעיר תושב הגדה המערבית, המוצא עצמו קרוע בין המחויבות שלו למאבקו הלאומי, נאמנותו לחברי ילדותו ואהבתו ליקירתו. מצבו נעשה מורכב יותר לאחר שסוכן שב"כ פונה אליו בהצעה להפוך לסוכן כפול, מה שמעורר שאלות מוסריות שונות ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

על אף שהסרט עצמו, על פי הדיווחים, מותח ביקורת חריפה על צה"ל והשב"כ, אבו אסעד עצמו נמנע מהצהרות פוליטיות קיצוניות במהלך הפסטיבל ושמר על נימה קורקטית כשנשאל על נושאים הקשורים לסכסוך. "עומר" מומן על ידי הרשות הפלסטינית, ומככב בו אדם בכרי, בנו של השחקן ויוצר הקולנוע מוחמד בכרי ("ג'נין ג'נין"). בפרס הגדול של "מבט מסוים" זכה "The Missing Picture", סרטו של הבמאי הקמבודי ריתי פן.

תלכו לצפות ב"עומר"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully