וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים טוענים: תוקפי יריב הורוביץ לא היו ערבים

31.3.2013 / 13:01

"התוקף לא היה אדם שביצע את מעשיו על רקע שנאה", אמרה מנהלת פסטיבל אובין בו הותקף במאי "רוק בקסבה". "להגיד שאני פיברקתי את זה, זה אבסורד", אמר הורוביץ בתגובה

פרשת התקיפה של יריב הורוביץ מסתבכת: לאחר שטען לפני מספר ימים כי הותקף על ידי קבוצת צעירים ערבים בפסטיבל אובין בצרפת מוקדם יותר החודש, כעת דורשים אנשי הפסטיבל – בו זכה הורוביץ בפרס ביחד עם אסף אמדורסקי, על הסרט ועל פסקול הסרט "רוק בקסבה" – שיחזור בו מטענותיו כי הצעירים היו ערבים וכי התקיפה עשויה להיות על רקע אנטישמי או לאומני.

בהצהרה שנשלחה לאתר אלקטרוניק אינתיפאדה, גאל רודוויל, מנהלת הפסטיבל, טענה כי מדובר בתקרית מינורית שאין לה כל קשר לפסטיבל, ונופחה על ידי הורוביץ. לטענתה, אנשי האירוע חזו בתקרית, ומבקשים להבהיר כי התוקף "לא היה אדם שביצע את מעשיו על רקע שנאה כי אם בן נוער שבילה עם בני גילו. ככל הידוע לנו, הוא לא היה ערבי". רודוויל קראה להורוביץ "לחזור בו מטענותיו ולנהוג באיפוק עם ההאשמות". בנוסף הצהירה כי גרסתם לאירועים נתמכת על ידי עדי ראייה ואף על ידי צילומי וידאו. היא קראה לתקשורת להימנע מפרסום מידע לא מאומת.

"מנהלת הפסטיבל היתה עדה לתקיפה ואומרת שאכן הותקפתי", אמר הורוביץ לוואלה! תרבות בתגובה לדברים. "ואגב, לא רק היא, אלא גם אסף אמדורסקי היה עד. אם הם טוענים שהתוקפים לא היו ערבים, אז בסדר, שימצאו אותם ויבררו למה הם עשו את זה. הסרט הזה מטרתו לקרב ולפייס ואני ממש מצטער שעכשיו הוא עומד באמצע סערה נוספת כזאת. להגיד שאני פיברקתי את זה זה אבסורד, וצריך להדגיש שהמנהלת היתה עדה".

הורוביץ שב וחזר על השתלשלות האירועים בערב התקיפה. "יצאנו מהמקום, התנפלו עלי וחטפתי מכות. באותם רגעים בכלל לא חשבתי שזה קשור לסרט או שמדובר בתוקפים ערבים. יום למחרת ניגש אלי מישהו ממוצא ערבי שהיה באחת ממסיבות הפסטיבל ואמר לי שהוא שמע על התקיפה מהחברים של הבת שלו, שהם עשו זאת לאחר שאחד מהם צפה בסרט. לכן הכל זה ספוקולציות. מבחינת הצרפתים ברור שהם לא ערבים, הם אזרחי צרפת".

"אם מנהלת הפסטיבל חושבת שהתוקפים אינם ערבים ויש לה מקורות שיכולים להוביל אותה למי שעשה זאת, אז נראה לי שכדאי שיבררו מי אלה ולמה הם עשו את מה שעשו. התקשורת טוענת שמיד אמרתי שהתקיפה נעשתה על רקע אנטישמי אבל זה לא נכון. מעולם לא טענתי את זה. יוצרים מערבולת ואני מנסה להשקיט אותה. תראי מה יצרתי, בסך הכל זה סרט של פיוס. עובדה שסירבתי להגיש תלונה, מה יותר מזה? זה עצוב כמה מתח ושנאה יש. חבל שסרט שמטרתו לקרב נמצא בתוך מערבולת כזאת".

מה אתם חשבתם על "רוק בקסבה"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully