וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיות שחקן זה עול" - דסטין הופמן מרוצה מתפקידו החדש כבמאי "קוורטט"

דסטין הופמן חוזר למסכים, אבל הפעם מאחורי המצלמה. כבמאי הסרט "קוורטט" העוסק באנשי במה שחצו את גיל השבעים, הופמן מבין ללבם של כל הבמאים שהוא שיגע במהלך השנים

יח"צ - חד פעמי

אמרה מוכרת בהוליווד גורסת כי מה שהכוכבים הגדולים בעיר באמת רוצים לעשות זה לביים. לראיה, שמות גדולים כמו צ'רלי צ'פלין, קלינט איסטווד, ג'ורג' קלוני ובן אפלק כולם עשו ברבות השנים את המעבר המוצלח אל מאחורי המצלמה ולא ידעו שובע. אחרי קריירה מפוארת בתור שחקן, כעת גם זוכה האוסקר דסטין הופמן קופץ למים בסרט החדש "קוורטט" העולה לאקרנים בסוף השבוע.

הסרט צולם באנגליה עם צוות שחקנים הכולל את הקומיקאי הסקוטי בילי קונולי ופאולין קולינס ("שירלי ולנטיין"), כאשר במרכז העלילה בית אבות אקסקלוסיבי לזמרי אופרה ואנשי התחום שיצאו לגמלאות בגילם המופלג. העניינים מתחממים ברגע שמגיעה למקום כוכבת גדולה לשעבר, אותה מגלמת מגי סמית ("אחוזת דאונטון"), ובכך מצטרפת לשלושת חברי הקוורטט המוזיקלי עמו התפרסמה בתחילת דרכה, שלא חדלים מלשכנע אותה לחזור ובגדול למופע הראווה השנתי של בית האבות.

"זה מרגש עבורי כי חיכיתי יותר מדי זמן לביים, וזה מעין חלום שמתגשם", אומר הופמן בראיון בהקרנת הבכורה האמריקאית של "קוורטט" במסגרת פסטיבל המכון האמריקאי לקולנוע שהתקיים בנובמבר בלוס אנג'לס, "כשקראתי את התסריט על אמנים מוכשרים שעדיין כשירים אך לא מקבלים הצעות עבודה זה מאוד נגע לליבי ובסרט גם שילבתי לבסוף מוזיקאים אמיתיים שבאמת לא הופיעו כבר למעלה מעשרים שנה".

דסטין הופמן. GettyImages
דסטין הופמן/GettyImages

על העבודה עם השחקנים המבוססים ב"קוורטט", הוא מספר: "הלכתי לפי תחושת הבטן שלי והנחיתי אותם לגלם את עצמם יותר מאשר את הדמויות. כולנו בסביבות גיל ה-70 ורציתי שהצופה יבין איך זה מרגיש עבורם, כי נדרש לא מעט אומץ להפגין זאת על גבי המסך הגדול. כל אחד מהם העלה רעיונות כיצד לשלב אלמנטים מחוויותיו האישיות.

"אני מאוד אוהב את גוגל, זה דבר מופלא. באחד הימים חיפשתי חומרים על מגי סמית ומצאתי ראיון בו היא מספרת על התמודדות על מחלה קשה (סמית לקתה בסרטן השד בשנת 2007 וכעבור שנתיים הודיעה כי הוא בנסיגה מלאה; ד.כ.). היא היתה מדוכאת במהלך אותו ראיון בו הודתה כי היא לא תשוב לשחק וסירבה לדבר על העתיד. בדיעבד ביקשתי ממנה להשתמש בחלקים מהראיון כי זאת כבר לא רק הדיווה שמוצגת בסרט, זו מגי עצמה".

מה היה האתגר הגדול בכס הבמאי?

"הדהים אותי לגלות כמה תמים הייתי במשך 45 שנים, כי שחקנים מגיעים לעבודה וסופגים רעיונות לדמויות ממש כמו ילדים. אני זוכר כשהייתי חוזר הביתה אחרי יום מפרך על סט צילומים, הילדים שלי לא נתנו לא מנוח ופירשתי זאת כחוסר רגישות שלהם כלפי. ועכשיו אני מבין איזה טרור עשיתי לבמאי שעבדתי איתו כשביקשתי כל מיני תיקונים ושינויים. למדתי להיות עניו לאחר מקרה לגבי כל במאי שקיללתי בשעתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל השחקנים שילבו אלמנטים מהחוויות האישיות שלהם. מתוך "קוורטט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הופמן, יליד לוס אנג'לס, פרץ לתודעה רק בגיל 30 לאחר למעלה מעשור של תפקידים קטנים בסרטים, סדרות טלוויזיה, מחזות ופרסומות. הסרט "הבוגר" של מייק ניקולס סידר לו את המועמדות הראשונה שלו לאוסקר ב-1967 וסלל את דרכו בהוליווד, דרך הופעות מרשימות בסרטים "קאובוי של חצות", "כל אנשי הנשיא" ו"טוטסי", כאשר על תפקידיו ב"קרמר נגד קרמר" ו"איש הגשם" זכה בפסלוני אוסקר.

בשני העשורים האחרונים קצב העשייה שלו הואט כאשר לפני שנה עלתה סדרת הדרמה "Luck" בכיכובו ב-HBO על מירוצי סוסים, אלא שהיא ירדה משידור במהלך עונתה הראשונה לאחר מקרי מוות חוזרים של סוסים. בין עוד סרטים שלא הותירו את חותמם הוא אף דיבב סרט תיעודי על "סיפור האהבה" בין יהודים אמריקאים לבייסבול, אחת הזיקות הבודדות שלו לדת כמי שגדל למהגרים אשכנזים ממזרח אירופה שלא קיימו מצוות. "מעולם לא ביקרתי בישראל ואני די מתבייש להודות בזאת", הוא מסמיק בגילוי לב, בעוד הוא מפנה מבט לאשתו המחזיקה את ידו, "מעולם לא עשו לי בר מצווה, אבל זו יכולה להיות סיבה מושלמת לבוא ולחגוג באיחור משמעותי".

התחברת לסרט מהאספקט המוזיקלי?

"אני מאוד אוהב מוזיקה קלאסית ואחד הריטואלים שלי זה להאזין לרדיו איך שאני מתעורר בבוקר. הרעיון לשלב יצירה של באך במונטאז' הסיום בסרט הגיעה לאחר שהאזנתי לה ברדיו. אבל זה צירוף מקרים שזה סרט על מוזיקאים, אפילו שהפסקול הוא זה שתורם לו רבות. במשך שנים חלמתי להיות פסנתרן קלאסי או כחלק בהרכב ג'אז אבל כנראה שלא הייתי מספיק טוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להיות שחקן זה עול" מתוך "קוורטט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על ההחלטה להישאר מאחורי הקלעים, ולהחליף את מעמדו כשחקן בזה של במאי הסרט, אומר הופמן: "אני חלק מהסרט היות ואני מאמין כי בכל יצירה חייב להיות סממן אוטוביוגרפי של חותם אישי, וכל שחקן טוב חייב לחיות את הדמות ולא רק לשחק. במובן הפיזי לא מפריע לי שאני לא מול המצלמה היות וזאת לא עבודה קלה להיות שחקן שקם מוקדם בבוקר ליום צילומים מפרך או אפילו שחקן בתיאטרון. יש עננה שמרחפת מעלייך לאורך יום שלם, אפילו שרק בשלב מאוחר אתה עולה לבמה יש איתך מתח תמידי בלתי פוסק. להיות שחקן זה עול".

דסטין הופמן: "מתבייש שלא ביקרתי בישראל, סיבה לחגוג בר מצווה"


מחכים לצפות ב"קוורטט"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully