וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" מועמד לפרס בתחרות קולנוע של שלום

סרטו של דרור מורה שיתמודד על פרס הסרט התיעודי באוסקר הקרוב, מועמד לפרס מטעם קרן הקולנוע לשלום עולמי שיחולק בפסטיבל ברלין

“שומרי הסף", סרטו של דרור מורה הוכרז כמועמד לקבלת פרס בתחרות קולנוע של שלום בקטגוריה הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, המוענק מטעם "Cinema for Peace Foundation" - קרן בלתי תלויה שמטרתה לקדם קולנוע המשנה מציאות. חבר השופטים מורכב מאנשי קולנוע ופעילי שלום, כאשר השנה יו"ר וועד השופטים הינו הדלאי לאמה. בעבר מילאו את התפקיד אנג'לינה ג'ולי, שון פן, רוברט דה נירו, לאונרדו דיקפריו, ניקול קידמן ואחרים.

זהו לא הישג הראשון של סרטו של מורה, שכבר הוכרז כמועמד לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר (לצד "חמש מצלמות שבורות" , סרטם התיעודי של עימאד בורנאט וגיא דוידי) בטקס האוסקר הקרוב, וגםיהפוך לסדרה בת חמישה פרקים שתשודר בערוץ הראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד פרס בדרך? "שומרי הסף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרס, המוענק מדי שנה בקטגוריות שונות, זכו בעבר מיכאל הנקה על "סרט לבן", גאס ואן סנט על "מילק", ג'ורג' קלוני על "לילה טוב ובהצלחה" וקלינט איסטווד על "מכתבים מאיוו ג'מה" . באם יזכה "שומרי הסף", תהיה זו הפעם הראשונה שיוצר ישראלי זוכה בפרס שמוענק מאז שנת 2002.
הערב (שני) ישתתף מורה בארוחת הערב הרשמית המסורתית המתקיימת בלוס אנג'לס למועמדי האוסקר.

"שומרי הסף" מתעד ראיונות של 6 ראשי שב"כ לשעבר, עלה לאקרנים בישראל לפני מספר שבועות, בסינמטק ת"א, סינמטק ירושלים, בקולנוע עממי חיפה ובקולנוע חן רחובות, ועורר הדים מהרגע הראשון, כשאלו התגברו עם ההכרזה על המועמדות לאוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully