וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינמטק ירושלים - עיצומים

עינב שיף

27.5.2009 / 15:36

ועד העובדים של המוסד הקולנועי הודיע היום כי יפתח בעיצומים ב- 1 ביוני וישבש את פעילות ההקרנות במקום. מנכ"ל הסינמטק: "ננסה למנוע את זה בכל מחיר"

מאבק עובדי הסינמטק בירושלים עולה מדרגה. ארגון "כוח לעובדים", במסגרתו פועלים עובדי הסינמטק הודיע היום (ד') כי החל מה – 1 ביוני יחלו עיצומים בפעילות הסינמטק שיחלו בשעות הבוקר ויימשכו גם לתוך ההקרנות המיועדות לשעות הערב. בשעה 17:00 באותו יום יקיימו העובדים הפגנה ברחבת הסינמטק.

בנוסף הודיעו העובדים כי ויויאן אוסטרובסקי, חברת הועד המנהל של הסינמטק ובתו של מייסד הסינמטק ג'ורג' אוסטרובסקי, תומכת בטענות העובדים וממליצה על "קיצוץ רציני במספר הסרטים שיוקרנו בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2009, ועל פסטיבל קצר יותר. אמצעים אלו הינם חיוניים למען עתידו הכולל של הסינמטק, ולמען המשך קיומם של תנאי שכר הוגנים לעובדי המוסד", כפי שנמסר ממטה מאבק העובדים.

"אנחנו לא מקבלים את זה ואנחנו ננסה למנוע את זה בכל מחיר", אומר בתגובה מנכ"ל הסינמטק, אילן דה-פריז. אנחנו חושבים שהעובדים הולכים בכיוון שהוא טעות חמורה, אנחנו מנסים לקיים דיאלוג מתמיד איתם. ב- 2 ביוני ההנהלה תתכנס לדיון שנקבע לפני ההודעה הזו בנושא הזה. מעבר לזה אין לי מה להוסיף".

מאבק העובדים החל בשבוע שעבר, עת הודיעו עובדי הסינמטק כי אם לא תגיע ההנהלה לסיכום חדש בנוגע לתנאי העסקתם – תשובש פעילות המוסד ובתוכו גם פסטיבל הקולנוע של ירושלים, שאמור להיפתח ב- 9 ביולי. דה-פריז אמר אז כי "אני לא חולם על זה שלא יהיה פסטיבל ואני חושב שגם העובדים חושבים אותו דבר. עם זאת, לא נוכל לקחת על עצמנו אחריות על עלויות כל כך גבוהות, אם יש סכנה שהפסטיבל הזה יושבת על ידי מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully