וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם מקדמים את הסרט עם הטמטום שלהם"

דפנה ארד

27.2.2007 / 16:39

לאודי אלוני נודע אמש שסרטו 'מחילות' לא יפתח את פסטיבל הסרטים הישראלי בצרפת, בעקבות קיטלוגו כ"סרט לא ראוי ואנטי-ישראלי". עכשיו הוא זועם

למרות הפרסומים המוקדמים על כך שהסרט 'מחילות' ייפתח את פסטיבל הסרטים הישראלי בצרפת, התוכנית של הפסטיבל לפתע השתנתה, והסרט של אודי אלוני, בנה של השרה לשעבר שולמית אלוני, לא יפתח אותו.

"למרבה הצער, הסרט לא יוקרן בפתיחה. בעקבות חילוקי דעות עם מחלקת התרבות בשגרירות הישראלית בפריז, שאומרים שזה סרט אנטי ישראלי ולא ראוי שהוא ייפתח את הפסטיבל. ניסינו להביע התנגדות לכך אבל הפסטיבל תלוי מוראלית וכלכלית במשרד החוץ", אמרה היום דוברת הפסטיבל, אמילי מואטי. "הם אמרו שראוי שאת הפסטיבל ייפתח הסרט הפרו הישראלי והרלוונטי 'אביבה אהובתי'".

"משרד החוץ מייצר צרות"

אלוני ידע שסרטו לא יפתח את הפסטיבל, אך לא הבין למה. כשהחתול יצא מהשק והוא הבין שמדובר בשיקולים פוליטיים, אלוני זעם: "הייתי בשוק כששמעתי על זה. זה די מדהים אותי שהם חושבים שמדינת ישראל כל כך רעועה; שלא החיזבאללה והשחיתות והמתנחלים - אלא אפילו סרט יכול לפרק את המדינה הזאת".

אלוני לא מכחיש כי כל סערה כזאת פועלת לטובתו: "אני מקווה שהם עזרו לי לקדם את הסרט עם הטמטום שלהם... מה אני יודע? בואי נגיד שאני עדיין לא מרגיש קורבן, אבל אני קצת המום מהתגובות שלהם".

לא הייתי רוצה שהדיון הזה יפריח את הנסיון האמיתי שלי בסרט, ליצור אסתטיקה חדשה בדיבור על הפוליטי. כשהדיון מוסח לכל הקלישאות האלה ועם הצרות שמשרד החוץ מייצר, אני יכול להפסיד את החוויה הרגשית וחוויית העומק שאני מנסה לייצר בו. פתאום הדיון יכול להיות מרודד לצדדים של חופש הביטוי, וממש לא בא לי שעל זה ידברו בהקשר של הסרט הזה".

משגרירות ישראל בצרפת לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully