וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-G8 ידונו במשבר במזה"ת

רויטרס

15.7.2006 / 0:40

נשיא רוסיה, שיארח מחר את מנהיגי ה-G8, הודיע כי המשבר באזור יעמוד בראש סדר היום בפסגה השנתית. בוש הקדים להגיע

נשיא רוסיה [[ולדימיר פוטין]] קרא לדיון חירום בנושא המשבר במזרח התיכון בפסגת מנהיגי ה-G8, שתחל מחר בסנט פטרסבורג. פוטין, המארח את הפסגה, קרא לכל הצדדים להפסיק מיד את הפעילות הצבאית, ואמר כי ידון במשבר עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בשיחות בילטרליות מוקדמות בין שניהם.

"נעשה כל שביכולתנו להבטיח שלום במהירות האפשרית בשטחים הפלסטינים, ישראל ולבנון" אמר פוטין במסיבת עיתונאים אינטרנטית שהתקיימה בו זמנית ב[[סנט-פטרסבורג]] ו[[קהיר]].
בכיר בבית הלבן אמר כי הנושא יתפוס מקום מרכזי בשיחות המנהיגים, שיחלו מחר בערב ויימשכו עד יום שני וכי הוא "מחייב את המדינות לנקוט עמדה".

בוש הגיע לסנט פטרסבורג לשיחות אישיות עם פוטין לפני הוועידה השנתית של מנהיגי המדינות המתועשות, הכוללות גם את בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן.

בעוד מדינות האיחוד האירופי קראו לישראל לשמור על פרופורציות בפעילות הצבאית בה היא נוקטת, הערותיו של בוש - המתואמות עם קנדה - היו תומכות יותר בבעלת בריתה של ארה"ב באזור. בוש קרא לישראל לנהוג באיפוק, ואמר כי לישראל זכות להגן על עצמה, אך דחק בה שלא לערער את המשטר הדמוקרטי ב[[לבנון]]. רוסיה מצידה קראה לישראל להפסיק את השימוש ה"לא פרופורציונלי בכוח" בלבנון ובשטחים הפלסטינים.

המנהיגים ידונו גם במשבר סביב ניסוי הטילים שביצעה צפון קוריאה ומשבר הגרעין באיראן. כן תידון הצטרפות רוסיה לארגון הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully