וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש דוחה האשמות לפיהן תוכנית ההאזנות אינה חוקית

רויטרס

11.5.2006 / 19:52

נשיא ארה"ב הגיב להאשמות לפיהן תוכנית ההאזנות של ממשלו אינה חוקית ואמר, כי תוכנית ההאזנות עברה את אישורי הקונגרס הנדרשים

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי תוכנית ההאזנות שמבצעת הסוכנות לבטחון לאומי, ה-NSA, הוצגה בפני גורמים בכירים בקונגרס משתי המפלגות ואושרה על ידיהם חוקי. הדברים נאמרו בתגובה לטענת העיתון USA Today, לפיה הסוכנות עקבה אחרי שיחות מקומיות בתוך ארה"ב והקימה בסיס נתונים של שיחות טלפון בניגוד לחוק.

מוקדם יותר היום פורסם תחקיר העיתון, לפיו הסוכנות אספה בחשאי רישומי שיחות טלפון של עשרות מיליוני אמריקאים, כולל שיחות פנימיות בתוך ארצות-הברית. קיומה של תוכנית הציתות של ה-NSA, שנהגתה ונכנסה לתוקף אחרי פיגועי ה-11.9, נחשפה בדצמבר שעבר. הנשיא בוש ואנשי מנהלו אמרו אז, בניסיון להגן על התוכנית, כי מטרתה היא לחשוף קשרים בין טרוריסטים ברחבי העולם למפעיליהם בארצות המוצא שלהם, וכי היא משמשת ליירוט תקשורת בין יחידים בתוך ארה"ב לבין אנשי קצה מחוצה לה. החשיפה היום מלמדת כי גם שיחות בתוך ארה"ב קיבלו את תשומת לבם של אנשי הNSA.

הסוכנות לביטחון לאומי החלה בבנייתו של מאגר נתונים באמצעות שימוש ברישומים שסופקו על ידי שלוש חברות טלפון גדולות בארצות-הברית: AT&T , BellSouth ו-Verizon Communication. רק חברה גדולה אחת, Qwest Communications International, סירבה לבקשת ה-NSA. החברה, אשר לה 14 מיליון לקוחות במערב ארה"ב חשה "אי-נוחות בנוגע להשלכות המשפטיות של הגשת מידע חסוי לממשל בלא צו". שלוש החברות אשר שיתפו פעולה עם התוכנית משרתות יותר מ-200 מיליון לקוחות.

העיתון ציטט אחד ממקורותיו, שהוגדרו כבעלי ידע ישיר על התוכנית, שאמר כי "מדובר על בסיס הנתונים הגדול ביותר בעולם" וכי מטרת התוכנית היא "ליצור בסיס נתונים שבו רישום של כל שיחת טלפון שאי-פעם נעשתה" בתוך גבולות ארה"ב. למרות ששמות הלקוחות וכתובותיהם לא נמסרו לסוכנות, הרי שה-NSA יכול להשיג מידע זה על ידי הצלבת הנתונים, הכוללים רישום של מיליארדי שיחות עם מאגרי מידע אחרים אשר ברשותו.

(צילום וידאו: רויטרס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully