וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון ילדים מתים כל שנה במדינות המתפתחות

רויטרס

9.5.2006 / 9:55

דו"ח חדש מגלה כי מדי שנה מתים 2 מיליון תינוקות ביום היוולדם, כתוצאה מחוסר בחיסוני טטנוס ומיילדות מוסמכות

אירגון הצדקה העולמי "הצילו את הילדים" מפרסם, כי יותר מעשרה מיליון ילדים מתים בכל שנה במדינות המתפתחות, לפני שהם מגיעים לגיל חמש, ושני מיליון מתוכם מתים ב-24 השעות הראשונות לחייהם.

"השעות, הימים והשבועות הראשונים בחייו של תינוק מאוד קריטיים, ולמרות זאת רק מיעוט קטן של תינוקות במדינות עניות מקבלים טיפול רפואי ראוי", אמרה ג'סמין וויטברד, ראש האירגון. "האמצעים רפואיים הפשוטים ביותר יכולים להיות ההבדל בין חיים ומוות". על פי הדו"ח, המדינה בה תמותת התינוקות הגבוהה ביותר היא [[ניז'ר]].

בדו"ח שפרסם הארגון נכתב, כי את רוב מקרי המוות ניתן היה למנוע בעזרת טיפול רפואי הולם במקרים לא מסובכים של זיהומים, סיבוכים בלידה ולידת פגים. "טכניקות פשוטות וזולות, כמו חיסון נשים נגד [[טטנוס]] והצבת מיילדות בחדרי לידה יכלו להוריד את שיעור מקרי המוות בכ-70%". עוד מצויין בדו"ח, כי מקרי המוות נפוצים כל כך, עד שהורים דוחים את מתן השם לתינוק, עד שהוא מגיע לגיל שלושה חודשים.

באירגון "הצילו את הילדים" אומרים כי המספר הגבוה של תמותת תינוקות בימי חייהם הראשונים הוא "אחת מבעיות הבריאות המוזנחות ביותר", וקוראים לממשלות מסביב לעולם להגביר את הסיוע הכלכלי והפוליטי על מנת למנוע מקרי מוות נוספים. עוד קורא האירגון להשקעה נוספת בחינוך ותזונת נשים במדינות עניות, בהדרכת הנשים לנקה נכונה ובהכשרת מיילדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully