וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכסניה נפתחה בלב שכונת עוני בריו

רויטרס

3.3.2006 / 17:40

לאכסניה מגיעים בעיקר תיירים הרתפקנים שלא חוששים מהעוני הקשה. "המקום לא מיועד לנמושות", מזהירה בעלת המקום

אכסניה חדשה נפתחה בליבה של שכונת המצוקה פריירה דה סילבה בריו דה ז'ניירו. האורחים נהנים מנופים עוצרי נשימה לצידם של מראות העוני הקשה השוררים באזור. שכונות המצוקה של ריו, המכונות "פבלות", ידועות לשמצה בגלל האלימות והסמים השולטים בהן.

האכסניה החדשה, "The Little Slum Inn", מושכת תיירים הרפתקנים, בעיקר מגרמניה, צרפת וארה"ב, שמעזים לחיות בתוך העוני. "המקום לא מיועד לנמושות. אם אתה לחוץ, עדיף שתלון במלון "קופקבנה", אמרה אחת מבעלי המלון, אנדריאה מרטינס, בת 31, והתייחסה למלון היוקרתי שבו התאכסנו חברי להקת "האבנים המתגלגלות" בביקורם בעיר לפני שבועיים.

לאכסניה אפשר להגיע רק ברגל. רובם הגדול של 1,900 תושבי השכונה חיים בצריפים עשויים מלבנים, שהם בנו בעצמם. בעלת המלון טוענת שבטוח לשהות בשכונה, שרכשה לעצמה מוניטין כאחת מה"פבלות" השקטות בריו דה ז'ניירו מאז שהמשטרה הרגה סוחר סמים מקומי לפני שבע שנים. כוחות המשטרה מתאמנים בסמוך, כך שחברי הכנופיות נמנעים מלהגיע לשכונה.

תושביהן של 600 שכונות עוני בריו אינם בני מזל כל כך. בריונים שמועסקים על ידי סוחרי סמים מסיירים ברחובות הצרים עם כלי נשק, התנגשויות אלימות עם המשטרה וכנופיות יריבות הן עניין שבשגרה. התושבים עובדים שעות ארוכות בשכר נמוך, חוזרים הביתה ומסתכנים בפגיעה מכדור תועה.

לקוחותיה של מרטינס הם תיירים שגאים בכך שהם נמנעים ממלכודות תיירים ומטיילים הרחק מהחופים הומי האדם של ריו. חמשת חדרים האכסניה הוזמנו זמן רב מראש בתקופת הקרנבל, במחיר של 35 דולר לאדם בחדר זוגי, למרות שבמקום אין טלפון ומרטינז מקבלת הזמנות רק באי מייל. "נאלצנו לדחות אנשים", אומרת מרטינז. השכנים תומכים באכסניה, מפני שהיא מכניסה כסף לקהילה.

מרטינז, שמעסיקה שני עובדים מקומיים מהשכונה, מתלוננת: "אני עדיין צריכה לנקות, לבשל ולכבס. אני עדיין לא חיה כמו גברת עשירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully