וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה נרשמה ילודה שלילית ביפן

22.12.2005 / 13:12

בפעם הראשונה מאז החלה יפן לתעד נתונים דמוגרפיים, נרשמו בה יותר מיתות מלידות. הצפי: האוכלוסיה תצטמק בכ-20% עד 2050

אוכלוסיית יפן פחתה השנה לראשונה בהיסטוריה המתועדת. כך הודיעה הממשלה, באמירה שציינה מהפך דמוגרפי באחת החברות המזדקנות ביותר בעולם.

בסוכנות הידיעות AP דווח, כי הסקר השנתי של משרד הבריאות הראה שמספר מקרי המוות עלה על זה של הלידות ב-10,000 – הפעם הראשונה שדבר כזה קרה מאז מידע כזה החל להיאסף ב-1899.

ההודעה מצביעה על האצה של תחזיות קודמות, שצפו כי אוכלוסיית יפן, העומדת על 127.7 מיליון בני אדם, יחל להצטמק ב-2006 וככל הנראה יירד ל-100.7 מיליון איש עד 2050.

שיעור הלידה הדועך של האומה הצפופה – 1.29 ילדים בממוצע לאישה ביפן, וגם זה שיא שלילי – הוא העומד ביסוד המהפך הדמוגרפי. גיל נישואין מאוחר, דיור צפוף ועלות החינוך הגבוהה מוצעים כסיבות לכך שנשים יולדות פחות ילדים.

בעוד שהקטנת האוכלוסיה עשויה להביא ליפן מרווחת יותר, הצטמקות האוכלוסייה עלולה לגרום למחסור בידיים עובדות, להקטנת הכנסות הממשלה ממסים, ומערכת פנסיות שתכרע תחת העומס בעת ששיעור העובדים משלמי המסים יצטמק לעומת שיעור הגימלאים.

מוקדם יותר השנה פרסמה הלשכה הסטטיסטית של ממשלת יפן סקר לפיו אחד מכל חמישה יפנים גילו 65 או יותר, והשיעור הזה עלול לגדול לאד מארבעה במהלך העשור הקרוב.

יפן החלה לנהל רישום של לידות ומיתות ב-1899, וקיימה תיעוד בכל שנה למעט התקופה שבין 1944-1946, בתוהו שגררה התבוסה היפנית לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully