וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העננים הורחקו ממצעד הניצחון על הנאצים

רויטרס

9.5.2005 / 14:09

משרד ההגנה הרוסי הבטיח שמטוסיו יהדפו כל ענן עוין שיאיים להרטיב את המצעד החגיגי במוסקבה - ועמד בדברו, בדיוק בזמן

לשעה מותחת אחת נדמה היה שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא יעמוד בהבטחתו לספק מזג אוויר שמשי למנהיגי העולם שבאו להשתתף בטקסי יום הניצחון על הנאצים.

משרד ההגנה הרוסי שם את כבודו על הכף בשבוע שעבר, כשהצהיר נחרצות כי מטוסי רוסיה יהדפו כל ענן עוין שיאיים לקלקל את המצעד בכיכר האדומה במוסקבה, בנוכחות נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ומנהיגי עולם אחרים.

סוכנויות הידיעות הרוסיות דיווחו, כי חיל האוויר שיגר 11 מטוסים להזריע את העננים בחומרי פיזור כימיים. מדובר בתהליך שלוטש ושופר ברוסיה במרוצת השנים, לצורך אירועים ממלכתיים חשובים, ושבו נעשה שימוש לוודא מזג אוויר שמשי במשחקים האולימפיים במוסקבה ב-1980.

אולם ככל שהתקרבה השעה 10:00 בבוקר, בה היה אמור להתחיל המצעד הצבאי, ניכרה עצבנותם של המארגנים. עננים שחורים התעבו מעל הכיכר האדומה והגשם רק הלך והתחזק. פוטין בירך לשלום שורה של נכבדים מתחת מחסה של מטריות.

אולם כל זה השתנה בעת שנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ורעייתו לורה חצו את 50 המטרים משערי הקרמלין לבמה בכיכר האדומה, כדי לתפוס את מקומותיהם לצד פוטין. כמו במטה קסם הגשם פסק, העננים התפזרו, השמש יצאה והמארגנים הרוסים נשמו לרווחה.

שר ההגנה סרגיי איבנוב אמר, כי מבצע הפיזור הבהיר את השמים בדיוק בשעה היעודה – 9:45 בבוקר. "אילו היה חיל האוויר מבצע את הפעולה מוקדם יותר, כמעט בטוח שהממטרים היו יורדים במהלך המצעד", אמר איבנוב לסוכנות הידיעות נובוסטי. לטענת הרוסים, השימוש בחומרים לפיזור עננים אינו מזיק לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully