וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס צפוי לאשר סנקציות נגד סוריה

8.10.2003 / 20:14

ועדה של בית הנבחרים אישרה ברוב גדול את ההצעה. אחד מיוזמי החוק: מדובר באולטימטום לאסד להפסיק לתמוך בטרור. בוש הסיר התנגדותו למהלך

הקונגרס האמריקאי צפוי לאשר ברוב גדול החלטה להטיל סנקציות כלכליות על סוריה בשל תמיכתה בטרור וייצור נשק להשמדה המונית. ועדת הקונגרס ליחסי חוץ קבעה ברוב מוחץ של 33 תומכים מול שני מתנגדים בלבד, כי יש דמשק צריכה לשלם על התעלמותה מהאזהרות האמריקאיות.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי אחד מיוזמי ההצעה, הדמוקרט אליוט אנגל, אמר כי "החקיקה הזאת שולחת מסר לדמשק ולעולם כי ארה"ב תחייב מדינות התומכות בארגוני טרור לשלם על מעשיהן". החוק כולל גם דרישה מסוריה לסיים את הכיבוש בלבנון.

תומך נוסף בחוק, חבר הקונגרס רוברט ווקסלר, אמר כי מדובר באולטימטום לנשיא סוריה, בשאר אסד. "הגיע הזמן שאסד יחליט האם הוא רוצה שסוריה תזכה להתייחסות של חבר חשוב בקהילה הבינלאומית או שתישאר מדינת טרור מנודה", אמר.

דובר הבית הלבן אמר היום כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ביטל את התנגדותו להצעת החוק אחרי שנאבק בה מאחורי הקלעים בשנתיים האחרונות. "סוריה צריכה לשנות כיוון, לשנות את התנהגותה ולהפסיק לספק מקלט לטרוריסטים", אמר הדובר סקוט מק'ללן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully