וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: בתו של סדאם חוסיין ברשימת 60 הטרוריסטים המבוקשים ביותר

מחצית השמות שברשימה הם לוחמי דאעש, אולם נעדר ממנה אל-בגדאדי, מנהיג הארגון. השלטונות במדינה מסרו כי "זו הפעם הראשונה שרשימה מסוג זה מתפרסמת, עד היום היא נחשבה לסודית ביותר". בתו של הדיקטטור, רגאד חוסיין, מתגוררת כיום בירדן לאחר שקיבלה מקלט מדיני

ראגד חוסיין בתו של סדאם חוסיין. AP
הואשמה בעבר כי היא משתמשת במיליונים שגנב אביה, רגאד חוסיין/AP

עיראק פרסמה אתמול (ראשון) את רשימת 60 הטרוריסטים המבוקשים ביותר ששייכים לארגונים "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעידה. בין המבוקשים - תרגאד חוסיין, בתו של מנהיג המדינה לשעבר סדאם חוסיין, המתגוררת כיום בירדן.

שמו של אבו בכר אל-בגדאדי,מנהיג דאעש, נעדר מהרשימה והשלטונות בעיראק סירבו להתייחס לנושא ולספק הסברים נוספים. "אלו הטרוריסטים המבוקשים ביותר על ידי השלטונות וכוחות הביטחון בעיראק", מסר גורם ביטחוני בכיר, "זו הפעם הראשונה שרשימה מסוג זה מתפרסמת, עד היום היא נחשבה לסודית ביותר".

עוד בוואלה! NEWS:
בלב ברלין: "קוריאה הצפונית רכשה טכנולוגיה גרעינית מהשגרירות"
בול במטרה: צפו בטיל של הכורדים משמיד טנק טורקי בצפון סוריה
המלך עבדאללה: אין פתרון לסכסוך ללא תיווך אמריקני

מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי בראיון ראשון מזה שנה. צילום מסך
נעדר מהרשימה. אל- בגדאדי/צילום מסך

הרשימה כוללת את שמותיהם של 28 אנשים המשתייכים לדאעש, 12 לאל-קאעידה ו-20 ממפלגת הבעת'. לשמותיהם צורפו תמונות המבוקשים, הארגונים אליהם משתייכים והעבירות אותן ביצעו. הקיצוניים שבהם מואשמים גם ברצח, פיגועים, התקפות נגד כוחות הביטחון, במימון ובהובלה של אמצעי לחימה.

כלל לוחמי דאעש הנמצאים ברשימה, חשודים במעורבות בקרב על שחרור אזור מוסול. רשימת המבוקשים שוחררה כחלק מתהליך טיהור שהחלה ממשלת עיראק מתאים רדומים של דאעש וארגוני טרור נוספים.

אחרי פלישת ארצות הברית לעיראק בשנת 2003 רגאד חוסיין, ילדיה ואחותה ברחו מהמדינה וקיבלו מקלט מדיני בירדן. רגאד לקחה על עצמה את ארגון ההגנה המשפטית של אביה במשפטו, בו הוא הואשם בפשעים נגד האנושות, וכזכור נתלה על כך בשנת 2006. בתו הואשמה בעבר כי היא משתמשת במיליונים שגנב אביה למימון מורדים סונים בעיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סדאם חוסיין, לשעבר שליט עיראק. GettyImages
סדאם חוסיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully