וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול במטרה: צפו בטיל של הכורדים משמיד טנק טורקי בצפון סוריה

4.2.2018 / 18:52

אנקרה הודיעה כי איבדה שבעה חיילים בלחימה נגד הכורדים באזור עפרין, ביום הקטלני ביותר מאז תחילת המבצע. בסרטון שפרסמו הכורדים, נראה טנק טורקי עולה בלהבות אחרי פגיעה ישירה

עריכה: שניר דבוש

צבא טורקיה חווה אתמול (שבת) את היום הקטלני ביותר מאז תחילת המבצע נגד הכורדים בצפון סוריה, עם לפחות שבעה חיילים הרוגים. בכך עלה מניין ההרוגים הרשמי של צבא טורקיה במבצע "ענף זית" ל-14.

באחת התקריות טתמול באזור עפרין, המובלעת הנשלטת בידי המיליציה הכורדית YPG, נהרגו חמישה חיילים בתקיפת הטנק שלהם. חייל אחד נוסף נהרג בתקרית אחרת בעפרין ואחר ממתקפה במחוז קיליס הטורקי, הגובל עם סוריה.

הכורדים פרסמו תיעוד מתקיפת טנק בטיל נ"ט, ובסרטון נראה הטנק עולה בלהבות אחרי פיצוץ עוצמתי. הטיל שוגר על ידי הכוח הנשי של המיליציה, ה-YPJ, לאחר הפגיעה הישירה בטנק, נשמעו קריאות שמחה ברקע.

עוד בוואלה! NEWS:
בעטו וצחקו: הכורדים זועמים על טורקיה אחרי התעללות בגופת לוחמת
מקרון: על טורקיה לא לנצל את הלחימה בכורדים כדי לפלוש לסוריה
התפוצצה מול טנק: הלוחמת הכורדית שהפכה לגיבורת המלחמה בטורקיה

פגיעה ישירה- לוחמות בצבא הכורדי השמידו טנק ובו חמישה חיילים טורקים, במחוז עפרין שבצפ' סוריה. אתר רשמי
הטנק עולה בלהבות/אתר רשמי

בעקבות האבידות הכבדות, הזהיר ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, כי הכוחות הכורדיים "ישלמו על כך כפליים". באנקרה רואים במיליציה, הנתמכת בידי ארצות הברית, ארגון טרור המקושר למחתרת ה-PKK הפועלת בטורקיה מאז שנות ה-80.

טורקיה דורשת מארצות הברית, בעלת בריתה בנאט"ו, לעצור את התמיכה בכורדים, שבהם היא תומכת מהאוויר במסגרת המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). אנקרה אף מאיימת כי החיילים האמריקנים הפועלים לצד הכורדים ולצד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית ארגונים מקומיים המורכבת בעיקר מה-טPG - יהיו מטרה אם לא יסוגו מהעיר מנבג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully