וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: מצאה את משפחתה - 40 שנה אחרי שנחטפה בידי הצבא

אדריאנה החלה לבחון את עברה אחרי שהתבשר לה כי היא מאומצת. בדיקות דנ"א העלו כי היא בתם של זוג פעילי שמאל, ש"הועלמו" על ידי המשטר, והיא חוברה אל סבתה. "האהבה תמיד מנצחת", אמרה. היא הילד החטוף ה-126 שזוהה מאז תום השלטון הצבאי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אישה שנחטפה בתור תינוקת על ידי החונטה בארגנטינה התאחדה עם קרובי משפחתה אחרי ארבעה עשורים. אדריאנה, בת 40, זוהתה בזכות דגימות דנ"א כחלק מקמפיין של ארגון הזכויות "הסבתות של כיכר דה מאיו", שפועל למען קורבנות "המלחמה המלוכלכת". היא הילד ה-126 שאותר על ידי הארגון. מאות ילדים נחטפו מפעילי שמאל תחת השלטון הצבאי, ששרר במדינה בין 1976 ל-1983.

אדריאנה, שלא חשפה את שם משפחתה, אמרה במסיבת עיתונאים שכינסה כי לאחר שהזוג שגידל אותה הלך לעולמו, סיפרו לה כי הם לא היו ההורים הביולוגיים שלה. "גיליתי זאת ביום שבת אחד והלכתי ל'סבתות'. רציתי לדעת אם הייתי בתם של אנשים שנעלמו, בעיקר בגלל תאריך הלידה שלי", אמרה.

אדריאנה, שנחטפה כשהייתה תינוקת על ידי השלטון הצבאי של ארגנטינה, עם נשיאת ארגון "הסבתות של כיכר דה מאיו", 5 בדצמבר 2017. רויטרס
אדריאנה ונשיאת הארגון במסיבת עיתונאים/רויטרס

היא עברה בדיקות דנ"א, אבל אחרי ארבעה חודשים לא נמצאה שום התאמה במאגר שיש בידי הארגון על קרובי משפחה של אלו שנעלמו או נרצחו בתקופת המשטר הצבאי. "התחלתי לחשוב שננטשתי ונמסרתי, נמכרתי, שהם לא רצו אותי", אמרה אדריאנה על הוריה הביולוגיים. עם זאת, ביום שני האחרון היא סוף סוף קיבלה שיחת טלפון מ"הוועדה הלאומית למען הזכות לזהות", שבה נאמר לה כי יש בידי הארגון מידע שהם רוצים להעביר לה באופן אישי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אדריאנה, אזרחית ארגנטינה שהתאחדה עם משפחתה אחרי 40 שנה, במסיבת עיתונאים, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
נולדה בשבי הצבא. אדריאנה/רויטרס

אדריאנה הגיעה לשם מיד, וסופר לה כי היא בתם של ויולטה אורטולני ואדגרדו גרנייר. הזוג הכיר כשהיו סטודנטים להנדסה בעיר לה פלטה, שם הם היו חברים בארגון סטודנטים שמאלני. אורטולני הייתה בחודש השמיני להיריונה כשנעצרה על ידי הצבא בדצמבר 1976. אדריאנה נולדה בשבי בינואר. אביה נעצר חודש לאחר מכן, בזמן חיפושיו אחרי בת זוגו ובתו. הזוג – שהיו אז בני 23 ו-21 – לא נראה מאז שוב, והם חלק מ-30 אלף איש ש"נעלמו" בתקופת החונטה.

אמו של גרנייר מעולם לא הפסיקה לחפש אחרי נכדתה האבודה והייתה דמות מפתח בארגון "הסבתות של כיכר דה מאיו". היא לא הגיעה למסיבת העיתונאים, אך אדריאנה אמרה כי הן כבר שוחחו בטלפון. "היא יפה מבפנים ומבחוץ, והיא דמות נפלאה", אמרה. "האהבה תמיד חזקה מהשנאה, תמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully