וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה משולבת בסיני: 235 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע במסגד

כמה מחבלים פתחו באש לעבר מתפללים, רבים מהם אנשי כוחות ביטחון, ממערב לאל-עריש, והפעילו מטען רב-עוצמה באחת המתקפות הקטלניות ביותר במצרים בשנים האחרונות. ככל הנראה מדובר בפעולה של שלוחת דאעש. א-סיסי: "נפעל ביד קשה וננקום למען ההרוגים"

צילום: פייסבוק

לפחות 235 בני אדם נהרגו ועוד יותר ממאה נפצעו במתקפה משולבת על מסגד בצפון חצי האי סיני - כך דיווחה אתמול (שישי) סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים, אחרי אחת המתקפות הקשות ביותר שחוותה המדינה בשנים האחרונות. בעקבות הפיגוע, הוכרזו שלושה ימי אבל.

המתקפה אירעה במסגד א-רוודא, שבביר אל-עבד, ממערב לעיר אל-עריש. כמה מחבלים פתחו באש לעבר מתפללים, רבים מהם מקרב אנשי כוחות הביטחון, עם סיום תפילות יום השישי. בהמשך, הם גם פוצצו מטען רב-עוצמה.

עדי ראיה דיווחו על אמבולנסים רבים שפינו נפגעים מהזירה לבתי חולים סמוכים. "הם ירו לעבר אנשים שעזבו את המסגד", אמר תושב מקומי, שקרוביו היו בזירה, לרויטרס. לפי דיווחים שונים, המחבלים פתחו באש לעבר הפצועים.


לקריאה נוספת בנושא
מחשש לפעולה של דאעש: צה"ל הגביר את ההיערכות בגבול מצרים
מכונית תופת וירי על אמבולנס: 18 שוטרים נהרגו במתקפת דאעש בסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופות של מתפללים במסגד באל-עריש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר אמש כי הצבא והמשטרה המצריים יפעלו ביד קשה וינקמו למען ההרוגים. "מצרים נלחמת בטרור לבדה בשם כל האזור והעולם, הפיגוע רק יחזק את הנחישות שלנו להילחם בטרור", אמר א-סיסי. "זה פיגוע שפל ופחדני, ננקום בתקופה הקרובה בכוח גס".

א-סיסי כינס דיון חירום עם שריו הבכירים. לפי רשת סקיי ניוז בשפה הערבית, נשלחו כוחות צבא נוספים לאזור, והוכרז שטח צבאי סגור. ראש ועדת התקשורת בפרלמנט המצרי ושר התקשורת לשעבר, אוסמה הייקאל, אמר כי "הפיגוע הוא תגובה ללכידת חוליית הטרור שריגלה לטובת מדינה אחרת (טורקיה). על הקהילה הבינלאומית לראות את הפיגוע כנקודת מפנה ולהתגייס למאבק מול הטרור ומממניו".

בעקבות הפיגוע הגיב נשיא ארצות הברית טראמפ בציוץ בדף הטוויטר שלו, וכתב כי המתקפה במסגד היא "איומה ופחדנית". "זו מתקפה איומה על מאמינים חסרי ישע וחפים מפשע במצרים. העולם לא יכול לסבול יותר את הטרור, עלינו להביס אותם בצורה צבאית ולהשמיד את האידיאולוגיה הקיצונית שבבסיס קיומם", כתב.

שום ארגון לא קיבל אחריות, אולם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מנהל מאבק עז בכוחות הביטחון בצפון חצי האי סיני בשנים שחלפו מאז הודח הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", בהפיכה צבאית שהוביל א-סיסי ב-2013.

רשת אל-ערביה וגורמים אחרים דיווחו כי כמה מהמתפללים היו סופים, שגורמים אסלאמיים קיצוניים – כמו דאעש – רואים בהם כופרים בשל שילוב אמונות מיסטיות באסלאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הציוץ של טראמפ על הפיגוע המשולב:

מסגד שבו אירע פיגוע בצפון חצי האי סיני, מצרים, 24 בנובמבר 2017. אל-יום אל-מצרי, צילום מסך
המסגד שבו אירע הפיגוע/צילום מסך, אל-יום אל-מצרי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתמי דם בזירת הפיגוע המשולב/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-סיסי הכריז על מצב חירום מוקדם יותר השנה בעקבות סדרת פיגועים נגד המיעוט הנוצרי הקופטי בכנסיות בקהיר ובאלכסנדריה, אולם צעד זה לא בלם את מתקפות הטרור. רובן מוגבלות לשטחו של חצי האי, אך בדאעש מנסים להרחיב את שדה הפעולה שלהם לחלקים נוספים במצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
עשרות הרוגים בפיגוע בסיני. תמונות, מערכת וואלה! NEWS
עשרות הרוגים בפיגוע בסיני/מערכת וואלה! NEWS, תמונות

המתקפה אירעה בזמן שמצרים מנסה לתווך בין חמאס לפתח במסגרת מאמצי הפיוס וכן אמורה הייתה לפתוח שוב את מעבר רפיח, שעבר לשליטת הרשות הפלסטינית.

בצה"ל האשימו לא פעם את חמאס בשיתוף פעולה עם שלוחת "המדינה האסלאמית" בחצי האי, שמצדה דיווחה פעמים רבות על תקיפות של ישראל נגד מטרותיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלות בריתה של מצרים וכן ישראל גינו את הפיגוע. עבדאללה מלך ירדן אמר כי הממלכה עומדת לצדה של מצרים בשעה זו וגם הליגה הערבית מסרה הודעת גינוי למתקפה.

חבר הקבינט נפתלי בנט אמר כי הוא "שולח תנחומים והשתתפות בצער שכנינו בני העם המצרי בשעה קשה זו". לדבריו, "הפיגוע הרצחני הוא עדות לכך שסביבינו נוצר סדר עולמי חדש שבו החלוקה היא בין תומכי טרור כאיראן ודעאש ובין תומכי האנושיות. זו השעה לאחדות בינלאומית של מלחמה בטרור באשר הוא: רוסיה, אירופה, ארצות הברית, ישראל והעולם הערב י- כולנו נפגעי הטרור וכולנו צריכים לצאת למאבק משותף נגדו. אם בני האור יתאחדו - ננצח".

(עדכון ראשון: 13:33)

עשרות הרוגים בפיגוע בסיני. RR, מערכת וואלה! NEWS
הריסות המסגד/מערכת וואלה! NEWS, RR
מאות הרוגים ופצועים בפיצוץ במסגד בצפון חצי האי סיני. צילום: פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים מזירת הפיצוץ/מערכת וואלה! NEWS, צילום: פייסבוק
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור בפריז, 23 באוקטובר 2017. רויטרס
לא מצליח לעצור את הטרור. א-סיסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully